آرزوی مهمی که سخنگوی سازمان انرژی اتمی برای اروپا کرد

به گزارش مجله سلو بلاگ، مهر نوشت: سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت بر اساس بند 26 برجام به ایران این حق داده شده که می تواند بخشی از تعهدات برجام را به صورت کلی و جزئی متوقف کند.

آرزوی مهمی که سخنگوی سازمان انرژی اتمی برای اروپا کرد

بهروز کمالوندی در ارتباط تلفنی با تیتر امشب شبکه خبر سیما گفت: صبر استراتژیک ایران در طول یک سال گذشته بر جامعه بین الملل روشن شد. اقدام ایران مبتنی بر متن برجام است چراکه این عبارات در متن برجام پیش بینی و تعبیه شده بود که امکان خروج و نقض برجام وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: ایران طبق توافق، مازاد 300 کیلو اورانیوم غنی شده و 130 تن آب سنگین را از کشور خارج می نماید و تعهد ایران است که بالاتر از 3 و 67 صدم درصد غنی سازی نکند ولی امروز با یک فرصت 2 ماهه برای طرف های مقابل ایران دیگر خود را ملزم به فروش مازاد 300 کیلو اورانیوم غنی شده نمی داند و در عرضه آب سنگین نیز تعهدی برای خود قائل نمی شویم چون بر اساس بند 26 به ایران حق داده شده که می تواند بخشی از تعهدات برجام را به صورت کلی و جزئی متوقف نماید.­

کمالوندی گفت: در این بند اشاره شده که ایالات متحده از برجام خارج نمی گردد و اتحادیه اروپا نیز تحریم ها را برنمی گرداند اما در صورت عمل نشدن به این تعهدات، ایران می تواند بخشی از تعهدات را متوقف کند. بر اساس شرایط خروج از برجام و بازگرداندن تحریم هاست که ایران این اقدام را انجام داده است بنابراین ما این اقدام را نیز می توانیم انجام دهیم و راکتوری که لوله هایش با سیمان پرشده است را راه اندازی کنیم که این ها بستگی به عکس العمل طرف مقابل دارد و اقدامات دیگر نیز طبق گفته رئیس جمهور در راه است.

­سخنگوی سازمان انرژی اتمی در ادامه اضافه کرد: امید است که اروپا در 2 ماهی که فرصت دارد اقدام اساسی را انجام دهد. ایران بر اساس تعهدات برجام محدودیت هایی را در سطح غنی سازی برای مدت های مشخصی پذیرفته بود اما ایران می تواند از تعهدات خارج گردد غنی سازی را بر اساس نیاز­ کشور بالاتر ببرد و بالابردن غنی سازی بر اساس شرایط می تواند افزایش پیدا کند.

2323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 4719

به "آرزوی مهمی که سخنگوی سازمان انرژی اتمی برای اروپا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرزوی مهمی که سخنگوی سازمان انرژی اتمی برای اروپا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید