آزمایش های بالینی بر روی 16 واکسن کرونا در چین

به گزارش مجله سلو بلاگ، مقامات چین اعلام کردند، این کشور در حال اجرا آزمایش های بالینی بر روی 16 واکسن کرونا است که هفت مورد آن ها وارد آزمایش های مرحله سوم شده اند.

آزمایش های بالینی بر روی 16 واکسن کرونا در چین

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران از سی جی تی ان تلویزیون انگلیسی زبان چین، وو یوان بین مدیرکل علوم و فناوری توسعه اجتماعی وزارت علوم و فناوری چین روز دوشنبه طی کنفرانسی خبری در پکن اضافه کرد: از این تعداد، واکسن غیرفعال سینوفارم نیز بصورت مشروط مجوز ورود به بازار را از وزارت بهداشت چین گرفته است.

وی در خصوص ایمنی و اثرگذاری این واکسن هم گفت: آنالیز نتایج آزمایش های بالینی فاز 3 این واکسن نشان می دهد که اثربخشی آن 79.34 درصد است.

اظهارات این مقام چینی در حالی است که علاوه بر واکسن سینوفارم، واکسن های سینوواک و کواکسین چین نیز در تعدادی از کشور های دنیا مجوز استفاده اضطراری را اخذ نموده اند.

فراورینمایندگان واکسن معمولاً پنج راستا فنی را در سراسر دنیا اتخاذ می نمایند که واکسن غیرفعال رایج ترین روش است. ویژگی های این نوع واکسن فراوری ساده و سریع با ایمنی بالا است و معمولاً برای مقابله با بیماری های حاد استفاده می گردد.

برنامه واکسیناسیون عمومی در چین از ابتدای امسال میلادی شروع شده است و تا کنون صد ها هزار نفر به عنوان بخشی از یک برنامه اضطراری با استفاده از دو واکسن سینوفارم و سینوواک واکسینه شده اند.

بر اساس آمار ها از 30 دی ماه امسال تا به امروز بیش از 50 میلیون دوز واکسن ویروس کرونا ساخت چین در دنیا تجویز شده است. وزارت بازرگانی چین هم اعلام نموده است، تا ابتدای بهمن بیش از 40 کشور درخواست خرید واکسن از این کشور داشته اند.

واکسن شرکت سینوفارم به عنوان اولین واکسن چینی، آخرین روز سال 2020 میلادی وارد بازار شد. پیش از آن علاوه بر چین، کشور های دیگری مانند امارات متحده عربی، بحرین، مصر و اردن استفاده اضطراری از این واکسن را تصویب نموده بودند. اکنون رهبران و سران بیش از 10 کشور واکسن کرونا فراوری شرکت سینوفارم چین را تزریق نموده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 28873

به "آزمایش های بالینی بر روی 16 واکسن کرونا در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش های بالینی بر روی 16 واکسن کرونا در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید