آزمایش های جدید دی ان ای اسرار خانوادگی را افشا می نماید

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از مدیکال اکسپرس، محققان دانشگاه وندربیلت آمریکا می گویند باید به افرادی که آزمایش دی ان ای می دهند هشدار داده گردد که این امر ممکن است به افشای اسراری ناخوشایند در خصوص آنها منجر گردد.

آزمایش های جدید دی ان ای اسرار خانوادگی را افشا می نماید

از جمله این اسرار می توان به افشای وجود اقوام و خویشان نزدیکی اشاره نمود که فرد هرگز از وجود آنها خبر نداشته است. به عنوان مثال، یک فرد می تواند با چنین آزمایش هایی دریابد که خواهر و برادرهای دیگری نیز داشته که پدر یا مادر یا هر دو وجود آنها را مخفی نموده اند.

آزمایش دی ان ای از یکسو ریشه های خانوادگی هر فرد را معین می نماید و به وی یاری می نماید از بیماری هایی که مستعد ابتلا به آنهاست، آگاه گردد. اما باید تعادلی میان این فواید و چالش های ناشی از افشای جزئیاتی تکان دهنده در خصوص هویت و ریشه های خانوادگی افراد برقرار گردد تا از تنش های اجتماعی جلوگیری به عمل آید.

از سوی دیگر باید توجه داشت که سرقت چنین اطلاعات ذی قیمتی توسط هکرها و نفوذ کلاهبرداران اینترنتی به سرورهای حاوی داده های یادشده می تواند برای بسیاری از مردم مسائل جدی ایجاد نموده و به سواستفاده ها و باج خواهی های دامنه دار منجر گردد. از همین رو، همکاری شرکت های فعال در این زمینه برای حفاظت از داده های خصوصی مردم لازم است.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 6120

به "آزمایش های جدید دی ان ای اسرار خانوادگی را افشا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش های جدید دی ان ای اسرار خانوادگی را افشا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید