آموزش ساخت اوریگامی توپ به 4 روش (فیلم

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرنگاران | سرویس خانه داری - اوریگامی یا هنر کاغذ و تا، هنر درست کردن کاردستی تنها با کاغذ و بدون استفاده از چسب است. حالا تصور کنید که درست کردن یک کره یا توپ به این سبک چقدر می تواند شگفت انگیز باشد! ساخت توپ اوریگامی کاری است که احتیاج به زمان، دقت و حوصله دارد. در این مطلب سه روش را برای درست کردن توپ هایی زیبا با اوریگامی معرفی خواهیم کرد.

آموزش ساخت اوریگامی توپ به 4 روش (فیلم

اگر مطالعه بخش خاصی از این مطلب مدنظر شماست، با انتخاب عناوینی که در فهرست موضوعی زیر ارائه شده اند، به موضوع دلخواه خود برسید.

  • ساخت توپ با خبرنگاران دریایی
  • ساخت توپ جادویی
  • آموزش تصویری ساخت توپ

ساخت اوریگامی توپ

برای ساخت اوریگامی توپ شما باید تعداد زیادی از یک سازه را درست و بعد آنها را به هم متصل کنید، آن هم به شکلی که انحنای سطح کره ایجاد گردد. بنابراین اوریگامی توپ را می توانید به شکل های زیادی از جمله اوریگامی توپ گل، اوریگامی توپ هندسی، اوریگامی توپ خبرنگاران دریایی و… بسازید. در ادامه آموزش ساخت اوریگامی توپ با خبرنگاران دریایی و توپ جادویی را همراه با ویدیو آورده ایم. به علاوه در آموزش های تصویری در ادامه مطلب نیز اشکال دیگر اوریگامی توپ را مشاهده می کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت اوریگامی خبرنگاران به 3 روش؛ همراه با ویدیو

ساخت اوریگامی توپ با خبرنگاران دریایی

شما باید کار را با یک کاغذ اوریگامی دایره ای شکل آغاز کنید. از این دایره ها باید60 عدد داشته باشید، هر دایره را با تاهای مختلف به سه قسمت مساوی تقسیم کنید و سه پره ایجاد شده را با سیخ چوبی به صورتی که در فیلم مشاهده خواهید کرد، فر کنید.

نکته مهم هنگام فر کردن پره ها این است که باید سه بار کاغذ فر شده را باز نموده و مجددا بپیچانید تا این پره از انعطاف کافی برای مراحل بعدی برخوردار باشد. از این سه پرهای فر شده باید 60 عدد بسازید.

پس از آن نوبت ساخت خود خبرنگاران دریایی اوریگامی می رسد. هر خبرنگاران دریایی احتیاج به 5 عدد از این سه پره های فرفری دارد. در انتهای این مرحله شما 12 عدد خبرنگاران دریایی خواهید داشت که توپ تان از اتصال این 12 خبرنگاران ساخته می گردد. اتصال خبرنگاران ها با هم به این شکل است که پره ها در دل هم پیچ می خورند. به این ترتیب اتصال شان حتی بدون چسب هم پایدار است و توپ شما می تواند به خوبی حالت کروی داشته باشد. در ویدیو زیر می توانید مراحل ساخت این توپ زیبا را مشاهده کنید.

ساخت اوریگامی توپ جادویی

این اوریگامی به این دلیل جادویی نام گرفته که انعطاف دارد و شما می توانید آن را از حالتی به حالت دیگر تغییر دهید. همچنین با انتخاب کاغذی رنگارنگ و طرح دار می توانید جلوه های جادویی نیز خلق کنید. فیلم آموزشی درست کردن اوریگامی توپ جادویی را در ادامه مشاهده خواهید کرد.

همانطور که می بینید شما برای درست کردن این توپ جادویی تنها احتیاج به یک برگه آ4 دارید تا با تاهایی که می زنید آن را تقسیم بندی کنید و از آن یک مستطیل 30 در 15 سانتی متری دربیاورید. تاهای زیادی هست که برای انعطاف کار باید با دقت بزنید و حین این کار حتما به یک مداد برای علامت گذاری احتیاج پیدا می کنید. در خاتمه که می خواهید ابتدا و انتهای کار را به هم متصل کنید احتیاج به یک چسب ماتیکی دارید. هر چند یک کار اوریگامی خالص نباید به چسب احتیاج پیدا کند ولی جادویی بودن این توپ می تواند استفاده ناچیزی از چسب را توجیه کند!

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت انگشتر کاغذی بصورت گام به گام و تصویری

آموزش تصویری ساخت اوریگامی توپ

اکنون که با هنر اوریگامی آشنایی شده اید می توانید با دنبال کردن مراحل کار به وسیله تصاویر زیر توپ اوریگامی گل یا توپ اوریگامی هندسی نیز بسازید.

هنر کاغذ و تا برای همه سرگرم کننده است، در هر سنی می توانید دست به کار شوید و از آن لذت ببرید. به علاوه از آنجا که هنر اوریگامی به تمرکز احتیاج دارد، این هنر برای دور کردن افکار منفی نیز مفید است. اگر به اوریگامی علاقه مند شده اید به شما توصیه می کنیم که مطلب ساخت اوریگامی ماهی به 3 روش (فیلم + آموزش تصویری) را نیز مطالعه کنید. نظرتان در خصوص اوریگامی توپ چیست؟ از میان روش های ساخت اوریگامی توپ کدام یک را ترجیح می دهید؟ اگر در ساختن اوریگامی حرفه ای هستید چه توصیه ای برای افراد مبتدی که می خواهند این اشکال را بسازند دارید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش ارسال نظر سایت خبرنگاران با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

منبع: setare.com
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 31083

به "آموزش ساخت اوریگامی توپ به 4 روش (فیلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش ساخت اوریگامی توپ به 4 روش (فیلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید