ابرکوه در شرایط قرمز ، سیر صعودی آمار مبتلایان به کرونا

به گزارش مجله سلو بلاگ، مدیر بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) ابرکوه گفت: سیر ابتلا به بیماری کرونا در این شهرستان طی روزهای اخیر صعودی و کاملاً محسوس بوده است.

ابرکوه در شرایط قرمز ، سیر صعودی آمار مبتلایان به کرونا

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ابوالحسنی در بیست و یکمین جلسه ستاد مقابله و مبارزه با ویروس کرونا در فرمانداری ابرکوه افزود: در رابطه با ابتلا به کووید 19، پیش از این فرایند ثابتی در ابرکوه وجود داشت، اما متأسفانه در چند روز گذشته سیر صعودی ابتلا به کرونا کاملاً محسوس و ملموس است.

وی ادامه داد: بخش کرونای بیمارستان ابرکوه همچنان فعال است و در حال حاضر چهار بیمار کرونایی در آن بستری هستند.

ابوالحسنی با اشاره به انتقال بعضی از بیماران کرونایی به مرکز استان یزد، بیان نمود: بر اساس شاخص های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هر شهری که طی دو هفته اخیر میزان بستری روزانه آن به ازای هر 100 هزار نفر، بیش از سه نفر باشد در شرایط قرمز قرار گرفته است، بنابراین ابرکوه نیز جزو شهرستان هایی است که شرایط آن قرمز اعلام شده است.

عبدالحسین اکرمی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز اظهار کرد: یکی از موارد مهم برای کنترل زنجیره انتقال ویروس کرونا، بیماریابی است، زیرا اگر افراد آلوده در جامعه رفت و آمد نمایند، افراد زیادی را مبتلا خواهند کرد.

وی، اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی را همراه با بیماریابی مؤثر دانست و گفت: حدود 43 درصد از بیماران مبتلا به کرونا افرادی هستند که در بین اعضای خانواده یا اطرافیان آن ها یک فرد ناقل وجود داشته است؛ به این ترتیب که یک فرد ناقل، پنج نفر دیگر را هم مبتلا نموده است.

اکرمی افزود: تقریباً تمام مناطق شهری و روستایی در ابرکوه آلوده به کووید 19 است، اما حدود 45 درصد از آمار کرونا، مربوط به روستاهاست. این موضوع، ضرورت اطلاع رسانی و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی را در این مناطق چند برابر می نماید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 16 تیر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 16908

به "ابرکوه در شرایط قرمز ، سیر صعودی آمار مبتلایان به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابرکوه در شرایط قرمز ، سیر صعودی آمار مبتلایان به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید