اجرای 2500 میلیارد تومان پروژه عمرانی در چابهار

به گزارش مجله سلو بلاگ، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: دو هزار و 500 میلیارد تومان پروژه عمرانی در این منطقه در حال اجراست که 937 میلیارد تومان آن تا سرانجام دولت دوازدهم به بهره برداری خواهد رسید.

اجرای 2500 میلیارد تومان پروژه عمرانی در چابهار

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، عبدالرحیم کردی عصر چهارشنبه در این نشست که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و هیات همراه در تالار اجلاس منطقه آزاد چابهار برگزار گردید اضافه نمود: بندر چابهار بهترین نقطه کانونی سواحل مکران است.

کردی اضافه نمود: با کوشش اعضای دولت و شورایعالی مناطق آزاد محدوده منطقه آزاد چابهار از 14 هزار به 82 هزار هکتار افزایش یافت که 6300 هکتار در مرز ریمدان به اراضی منطقه آزاد چابهار متصل شده است.

او ادامه داد: منطقه ازاد چابهار سبب توسعه منطقه و مرز ریمدان می تواند به وسیله سی پک به چین وصل گردد. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اعلام کرد: خط ریلی چابهار به ریمدان می تواند به شرق اروپا برسد و به کریدور استراتژیک تبدیل گردد.

کردی گفت: قبل از نوروز سال جاری با استقرار گمرک در محدوده مرز ریمدان از توابع منطقه آزاد چابهار درخواست های زیادی برای سرمایه گذاری داشتیم. او اضافه نمود: توسعه آب و برق، تکمیل پروژه های گردشگری و زیرساخت های مختلف در اراضی منطقه آزاد در دست اقدام و آماده سازی است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: 2 واحد مجتمع پتروشیمی و فولاد با 10 میلیون فراوری در حال انجام و آماده سازی است. کردی گفت: چابهار در راستا تحول بزرگ است و توسعه را به سمت غرب پمپاژ می نماید.

او اعلام کرد: توسعه مشاغل محلی از جمله برنامه های این منطقه است به طوری که 245 واحد فراوریی در حال کار هستند. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، یکی از ماموریت های منطقه آزاد چابهار را تدوین سند مسئولیت اجتماعی مطرح نمود و گفت: عملیات ساخت 19 مدرسه در راستای همین سند آغاز شده و 15 مدرسه از اینها تکمیل شده است.

کردی، امضای تفاهم نامه با سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای مهارت آموزی و پیگیری راه اندازی خانه فرهنگ را از دیگر اهداف و برنامه های منطقه آزاد چابهار ذکر کرد. او بر ساخت راه آهن چابهار ـ ریمدان تاکید نمود و اضافه نمود: اجرای این پروژه می تواند تحول مالی در منطقه ایجاد کند.

->

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 27398

به "اجرای 2500 میلیارد تومان پروژه عمرانی در چابهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای 2500 میلیارد تومان پروژه عمرانی در چابهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید