استفاده از فضای مازاد برای توسعه تولیدات صنایع دستی چهارمحال و بختیاری

به گزارش مجله سلو بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: تقویت ارتباط با بخش خصوصی در دستور کار مسئولان این اداره کل واقع شده است.

استفاده از فضای مازاد برای توسعه تولیدات صنایع دستی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری، مهرداد جوادی در نشست با معاون و کارشناسان حوزه معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی این اداره کل گفت: افزایش صادرات تولیدات صنایع دستی در رشته های مختلف می تواند در ارتقای وضعیت محصولات تولیدی هنرمندان مؤثر باشد.

او اضافه نمود: استفاده از فضاهای مازاد برای توسعه تولیدات صنایع دستی چهارمحال و بختیاری باید مورد توجه قرار گیرد.

جوادی توضیح داد: رونق تولیدات صنایع دستی شهری، روستایی و عشایری چهارمحال و بختیاری و حمایت از تولیدکنندگان به طور جدی باید در دستور کار باشد.

او اعلام کرد: کوشش برای برطرف مسائل حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی و همچنین برنامه ریزی برای حضور مؤثر در نمایشگاه های ملی نقش مهمی در ارتقای کمی و کیفی تولیدات صنایع دستی ایفا می نماید.

مهرداد رئیسی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه گفت: کوشش در راستای تحقق اهداف پیش بینی شده در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی در کنار رشد و توسعه رشته های مختلف این بخش ضرورت دارد.

رئیسی افزود: علیرغم تمام محدودیت های مالی و کمبود نیروی انسانی اما انتظارات متولیان ملی و استانی از حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی بالاست.

او مطرح نمود: توجه به رشته های مختلف صنایع دستی می تواند در افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رونق مالی و رشد درآمدزایی تأثیر مستقیم داشته باشد.

رئیسی اظهار کرد: البته در دو سه سال اخیر توجه مطلوبی به حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی شده است.

او ادامه داد: در سال گذشته برنامه های مطلوبی در حوزه های مختلف مرتبط با صنایع دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری اجرا شده که این برنامه ها در امسال با سرعت بیشتری اجرایی خواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 5854

به "استفاده از فضای مازاد برای توسعه تولیدات صنایع دستی چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از فضای مازاد برای توسعه تولیدات صنایع دستی چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید