اطلاعات مهم درباره داروهای ضد اضطراب که باید بخوانید

به گزارش مجله سلو بلاگ، آیا تا بحال دنبال اطلاعات درباره داروهای ضد افسردگی بوده اید؟ اگرچه پزشک شما ممکن است داروهای ضد اضطراب برای درمان اضطراب تجویز کند ولی، استفاده از دارو اغلب اوقات راه حلی موقتی است. برای درمان

اطلاعات مهم درباره داروهای ضد اضطراب که باید بخوانید

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

آیا تا بحال دنبال اطلاعات درباره داروهای ضد افسردگی بوده اید؟ اگرچه پزشک شما ممکن است داروهای ضد اضطراب برای درمان اضطراب تجویز کند ولی، استفاده از دارو اغلب اوقات راه حلی موقتی است. برای درمان کامل اضطراب، درمان علت ریشه ای مهم است چون، وابستگی بلند مدت به دارو چیزی نیست که بخواهید با آن به زندگی خود ادامه دهید. داروهای مختلف برای افراد مختلف کارآمد خواهد بود و ضروریست که با پزشک خود درباره گزینه های در دسترس و مزایا و معایب آن ها مشورت کنید. درمان های غیر دارویی برای درمان اضطراب عبارتند از رفتار درمانی و روش های دیگر مانند مهار متقابل که سرعت کمتری دارد ولی، نتایج آن در بلند مدت بهتر است. تعدادی دارو در دسترس وجود دارند و تجویز آن ها وابسته به تشخیص پزشک خواهد بود. چنین داروهایی آنکسیولیتیک هم نامیده می شوند. این عبارت برای توصیف دارو در ارتباط با علائم اختلال به کار برده می شود. عمدتاً این داروها با کاهش عملکرد دستگاه عصبی مرکزی تأثیر خود را می گذارند. در ادامه فهرستی از داروهای ضد اضطراب رایج ارائه شده است.

بنزودیازپین ها

بنزودیازپین ها برای درمان اختلالات اضطراب شدید تجویز می شوند. آن ها با افزایش تأثیر انتقال دهنده های عصبی در مغز عمل می کنند که به نوبه خود به نام آرامبخش عمل می کند و اضطراب را کاهش می دهد. عملکرد آن ها می تواند کوتاه، میانه یا بلند مدت باشد. بنزودیازپین های با عملکرد بلند مدت معمولاً برای درمان اضطراب در ارجحیت قرار دارند. اثرات جانبی این داروها جای نگرانی است زیرا، ترک مصرف دارو با علائم همراه خواهد بود. چند مثال از بنزودیازپین ها عبارتند از:

آلپرازولام

کلردیازپوکسید

کلونوزپام

دیازپام

لورازپام

مهارکننده های بازجذب سروتونین

این داروها سطح خارج سلولی انتقال دهنده عصبی سروتونین در مغز را با مهار بازجذب افزایش می دهند. داروهای ضد افسردگی SSRI به طور گسترده در درمان افسردگی، بی خوابی و همچنین انزال زودرس مورد استفاده قرار می گیرند. معمولاً دوز بالای این داروها برای درمان اختلالات اضطراب استفاده می شود. داروهای SSRI مانند کلومیفامین برای سگ ها هم استفاده می شود. چند نمونه از داروهای مهار کننده بازجذب سروتونین عبارتند از:

سیتالوپرام

داپوکسیتین

اسکلیتوپرام

فلوکستین

سرترالین

آزاپیرون ها

آزاپیرون ها به طور سنتی به خاطر خطر کمتر ایجاد وابستگی به دارو نسبت به بنزودیازپین ها در ارجحیت قرار دارند. آن ها همچنین فاقد خاصیت آرامبخش هستند که برخی اوقات مانع تأثیر گذاری آن ها در افرادی می شود که از بنزودیازپین ها استفاده می کنند. چند نمونه از آزاپیرون ها عبارتند از:

بوسپیرون

تاندوزپیرون

گپیرون

پره گابالین

اگرچه تأثیر این دارو ممکن است هفته ها طول بکشد تا دیده شود ولی، پره گابالین جزء بهترین مکمل های ضد اضطراب در نظر گرفته می شود. پره گابالین می تواند اختلالات اضطراب را بدون ایجاد تلرانس درمان کند. پره گابالین همچنین کمترین مقدار سوء مصرف را دارد و دارای خاصیت آرامبخش قوی مانند بنزودیازپین ها نیست.

عوارض جانبی

مصرف بلند مدت همه چنین داروهایی با عوارض جانبی همراه خواهد بود. آن ها همچنین ممکن است باعث ایجاد واکنش های پارادوکسیک شوند مانند افزایش سطح اضطراب، رفتار خشونت آمیز، تحریک پذیری و توهم. وابستگی به دارو یکی دیگر از مسائل شایع مصرف این قبیل داروهاست. چنانکه گفته شد روش های درمانی دیگری مانند رفتار درمانی وجود دارند که به درمان علت ریشه ای اختلالات اضطراب کمک می کنند و بدین ترتیب خطر وابستگی به مصرف دارو را به همراه ندارند.منبع: راسخون
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 37301

به "اطلاعات مهم درباره داروهای ضد اضطراب که باید بخوانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعات مهم درباره داروهای ضد اضطراب که باید بخوانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید