سال جاری 578 میلیارد تومان مالیات در آذربایجان غربی وصول شد

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران، حسن کوماسی پیش از ظهر دوشنبه در نشست با نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و داود غفارپور مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان از وصول 77 درصدی مالیات در 9 ماهه امسال در استان اطلاع داد و اضافه نمود: در 9 ماهه امسال، شاهد وصول 578 میلیارد تومان مالیات در آذربایجان غربی هستیم که امیدواریم تا انتها سال بودجه استان تأمین گردد.

سال جاری 578 میلیارد تومان مالیات در آذربایجان غربی وصول شد

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی با وجود پتانسیل هایی که دارد، در بحث توسعه عقب مانده است، گفت: سیستم مالیاتی به بخش خصوصی و واحدهای تولیدی توجه دارد و با توجه به شرایط اقتصادی در وصول مالیات ملاحظات ویژه نسبت به این واحدها اعمال می نماید.

کوماسی گفت: آذربایجان غربی در مدت یک ماه از شروع اجرای نظام جامع مالیاتی توانسته از نظر صدور تشخیص به رتبه 13 کشور برسد که نشان از کوشش و عزم همکاران مالیاتی دارد.

وی ادامه داد: تکریم مؤدیان و تشویق به خودتمکینی، خود تشخیصی، تعامل با مردم، یاری به بهبود فضای کسب و کار و توسعه استان از اهداف برون سازمانی و افزایش احترام و ارزش همکاران از جمله اهداف درون سازمانی این اداره کل است.

وصول 400 پرونده در دبیرخانه ماده 251 مالیات های مستقیم است

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی نیز در این نشست با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون حدود 400 پرونده در دبیرخانه ماده 251 مکرر استان رسیده است اضافه کرد: این دبیرخانه به پرونده های اشخاص حقیقی تا سقف 50 میلیون تومان و اشخاص حقوقی تا سقف 500 میلیون تومان رسیدگی می نماید.

داوود غفارپور با اعلام اینکه دبیرخانه ماده 251 مکرر به شکایت های مؤدیان درباره رسیدگی می نماید، اظهار کرد: اولویت استقرار دبیرخانه وصول درآمدهای مالیاتی معوق بود که با همکاری اداره کل امور اقتصادی و دارایی و اداره کل امور مالیاتی در استان در حال پیگیری است.

وی با اعلام اینکه در سال های گذشته شاهد افزایش سالانه 5 تا 6 درصدی در پیش بینی درآمدهای مالیاتی استان بودیم، گفت: با وجود اینکه بیشتر درآمدهای استان از محل مالیات وصول می گردد، اما میزان افزایش درآمدهای مالیاتی با توجه به وضعیت اقتصادی تنظیم شده است.

بودجه 98 با مالیات تأمین می گردد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه بودجه سال 1398 با درآمدهای مالیاتی تأمین می گردد اضافه کرد: اگر فرارهای مالیاتی شناسایی گردد، آذربایجان غربی قابلیت تبدیل به استان درجه یک را دارد.

نادر قاضی پور با اشاره به ظرفیت های معدنی استان، با بیان اینکه نیمی از جدول مندلیف در آذربایجان غربی استحصال می گردد گفت: باید با دقت و اطلاعات کافی از معادن استان مالیات دریافت گردد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد مالیاتی باید به واقع جایگزین اقتصاد نفتی گردد، گفت: با شناسایی فراریان مالیاتی، در مؤدیان پرداخت نماینده مالیات اعتماد و دلگرمی ایجاد گردد.

قاضی پور با اشاره به قانون معافیت مالیاتی مطبوعات، گفت: طبق قانون، مطبوعات از پرداخت مالیات معاف هستند و باید در این زمینه شفاف سازی شده و موانع و مسائل برطرف گردد.

وی به ضرورت برگزاری هر چه باشکوه تر جشن های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مردم باید با دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی بیش از پیش آشنا شوند و در جشن ها مشارکت داشته باشند و همه دستگاه های دولتی باید در این زمینه همکاری نمایند.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 2245

به "سال جاری 578 میلیارد تومان مالیات در آذربایجان غربی وصول شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال جاری 578 میلیارد تومان مالیات در آذربایجان غربی وصول شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید