انتشار روایت هایی از زندگی در مرگ

به گزارش مجله سلو بلاگ، کتاب زندگی در مرگ شامل متفاوت ترین روایت های یک کالبدشناس از زندگی و مرگ ترجمه و منتشر شد.

انتشار روایت هایی از زندگی در مرگ

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، نشر مشکی کتاب زندگی در مرگ اثر سو بلک را با ترجمه راضیه مسرور منتشرر کرد.

بلک که انسان شناسی پزشکی قانونی در کشور سوئد به شمار می رود در این کتاب روایت داستانی عجیبی از مواجهه با مرگ را از زاویه دید یک کالبدشکاف روایت کرده است.

بلک به عنوان پزشک شاغل در پزشک قانونی هر روز با مرگ روبرو می شود. در آزمایشگاهش، در صحنه های جرم، قتل، قطع عضو و هنگام بررسی مرگ و میر های جمعی ناشی از جنگ و یا بلایای طبیعی و از منظر همین روبرویی است که در این کتاب مرگ را از زاویه دید های متفاوتی روایت کرده است.

او در این کتاب از چهره های بی شمار مرگ که به خوبی می شناسد، پرده بر می دارد و توضیح می دهد ککه علم چه اندازه پیشرفت کرده و از کارش چه چیز هایی آموخته است.

نکته قابل توجه در این کتاب این است که بر خلاف تصور عمومی دراره مرگ و روایت از آن که به نظر هولناک و غم انگیز می آید، بلک در کتابش روایت هایی جذاب، تراچیک و طنز گون از مرگ را بازگو کرده است. او در این کتاب به عنوان یک شاهد خبره، آگاه ترین، مطمئن ترین و قانع کننده ترین راهنمایی را برای عبور از آخرین مرز زندگی ارائه می کند.

بخش قابل توجهی از کتاب گزارشی است از مواجهه او با مرگ در جریان حضورش در منطقه جنگ زده کوزوو که روایتی مستند تکان دهنده و در عین حال بسیار جذاب است.

سو بلک یکی از کالبد شناسان و انسان شناسان قانونی پیشرو در جهان است. مهارت او در حل بسکمک از پرونده های جنایی مهم حیاتی بوده است. وی در سال 199 انسان شناس قانونی ارشد در پروژه تیم پزشکی قانونی بریتانیا برای تحقیقات جنایات جنگی کوزوو بود. پس از سونامی سال 2004 از اولین دانشمندان پزشکی قانونی بود که برای کمک به تشخیص هویت اجساد به تایلند سفر کرد. او در سال 2016 پیروز به دریافت نشان امپراتوری بریتانیا برای خدماتش در انسان شناسی قانونی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 11427

به "انتشار روایت هایی از زندگی در مرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار روایت هایی از زندگی در مرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید