انتقاد صریح و تند عبدالمهدی به سهم خواهی احزاب

به گزارش مجله سلو بلاگ، ایسنا نوشت: نخست وزیر مستعفی عراق در پیامی به رؤسای جمهور و مجلس و همچنین نمایندگان مجلس عراق، خواسته های بعضی احزاب برای تصاحب وزارتخانه های معین را بی معنا دانست.

انتقاد صریح و تند عبدالمهدی به سهم خواهی احزاب

به گزارش سایت شبکه سومریه نیوز، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر مستعفی عراق در پیغامی به رؤسای جمهور و مجلس و همچنین نمایندگان مجلس عراق نوشت: 29 نوامبر 2019 استعفا کردم و اکنون به خاتمه آوریل 2020 نزدیک می شویم؛ در حالی که هنوز دولت جدید تشکیل نشده است. توفیق علاوی و عدنان الزرفی مکلف به تشکیل دولت شدند اما هیچکدام پیروز نبودند و اکنون مصطفی الکاظمی مأمور تشکیل دولت شده است و باید دولتش را پیش از نهم مه تشکیل دهد.

وی اضافه نمود: ما صرف نظر از دوری و یا نزدیکی روابط مان با افراد مامور شده به تشکیل دولت، تمامی کوشش مان را برای حمایت از آنها انجام داده و می دهیم، چراکه می دانیم باقی ماندن شرایط کنونی خطرناک تر است. دولت موقت و باقی ماندن نخست وزیر مستعفی با اختیارات محدود در شرایط پیچیده کنونی، بدترین انتخاب است و به همین منظور در این پیغام خطاب به همه می گوییم که این آخرین فرصت برای جلوگیری از کشیده شدن کشور به بن بست است.

عبدالمهدی در ادامه توضیح داد: درخواست بعضی طرف ها برای تصاحب وزارتخانه های معین هیچ معنایی ندارد. نظرات و دیدگاه های اشتباهی وجود دارد که اگر تصحیح نگردد و در صورتی که بر سر اصول رفتاری مشترکی توافق حاصل نگردد، همچنان در گردآبی مستمر باقی خواهیم ماند.

این مقام عراقی تأکید کرد: در شرایط فعلی کشور حذف کامل احزاب و رویکردهای مختلف از صحنه امکان پذیر نیست و باید به شخص مامور به تشکیل دولت اجازه داده گردد تا خود سخن آخر را درباره انتخاب وزرا بزند. اگر کوشش سوم نیز برای تشکیل کابینه پیروز نباشد، آیا کسی انتظار دارد کوشش چهارم و یا پنجم پیروز گردد؟

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 خرداد 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 15911

به "انتقاد صریح و تند عبدالمهدی به سهم خواهی احزاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد صریح و تند عبدالمهدی به سهم خواهی احزاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید