انجام بیش از 70 درصد امور آموزشی به صورت غیرحضوری

به گزارش مجله سلو بلاگ، مدیر امورآموزشی دانشگاه تربیت مدرس از ارائه بیش از 70 درصد امور آموزشی دانشگاه تربیت مدرس به صورت غیرحضوری اطلاع داد و گفت: برای حدود 30 درصد به جامانده باید تمهیداتی پیش بینی گردد تا حداقل مراجعه به ساختمان آموزش صورت گیرد.

انجام بیش از 70 درصد امور آموزشی به صورت غیرحضوری

به گزارش خبرنگاران، دکتر یوسفیان در نخستین نشست ستاد مطلع سازی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در دانشگاه تربیت مدرس خاطر نشان کرد: در حال حاضر بخش عمده فعالیت های آموزشی دانشگاه به پیشخوان سامانه گلستان انتقال یافته ولی در بعضی از اداره ها مانند اداره فارغ التحصیلان به جهت تحویل مدارک و برابر کردن اصل و کپی مدارک، امکان غیر حضوری کردن امور نیست و با کمترین پرسنل سعی در انجام امور مربوط به دانشجویان و فارغ التحصیلان هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 70 درصد امور آموزشی دانشگاه به صورت غیرحضوری انجام می گردد و برای حدود 30 درصد به جامانده باید تمهیداتی صورت گیرد تا حداقل مراجعه در ساختمان آموزش صورت گیرد.

در ادامه دکتر موسوی به مهم ترین مصوبات این نشست اشاره نمود و گفت: ستاد مقابله با شیوع و گسترش ویروس کرونا در دانشگاه با دستور رییس دانشگاه و در جهت پیگیری امور در داخل دانشگاه متشکل از اعضایی از حوزه های مختلف دانشگاه تشکیل شده است تا بتوانیم سیاست گذاری و تصمیم گیری هایی در زمینه های مختلف داشته باشیم و با یاری واحدهای مختلف بتوانیم آنها را اجرایی کنیم تا حداقل مشکل را در دانشگاه در زمینه شیوع ویروس کرونا داشته باشیم.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط حساس موجود باید برای چگونگی حضور دانشجویان و کارکنان پس از تعطیلات نوروز تصمیم گیری و اطلاع رسانی جامع گردد و ما باید هوشیارانه در این زمینه عمل کنیم و در این زمینه مرکز بهداشت و درمان دانشگاه با تنظیم پروتکلی می تواند اثرگذار باشد.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه تربیت مدرس تاکید نمود: با توجه به شرایط موجود حتی در صورت کنترل ویروس طی دو هفته آینده، مراسمی همچون دید و بازدید نوروزی دانشگاهیان که همه ساله پس از تعطیلات نوروز برگزار می شد را قطعا نخواهیم داشت. در صورت ادامه شیوع ویروس نیز باید سعی کنیم حضور پرسنل را در دانشگاه به حداقل برسانیم و با دورکاری و مرخصی اجباری حضور کارکنان را در دانشگاه به حداقل برسانیم.

در ادامه صیفی مدیر حراست دانشگاه تربیت مدرس اظهار کرد: با توجه به گستردگی دانشگاه و سخت بودن کنترل ورود و خروج ، همه دانشکده ها باید در این زمینه ورود نمایند و کمیته متناظر با این ستاد در دانشکده ها تشکیل گردد.

همچنین دستورالعمل تهیه شده از سوی مرکز بهداشت و درمان نیز باید به صورت بنر در ورودی دانشگاه و دانشکده ها نصب گردد و برای بازگشت یا عدم بازگشت دانشجویان به خوابگاه ها پس از تعطیلات نوروز و نیز ابلاغ ممنوعیت کار در آزمایشگاه از سوی دانشجویان تصمیم گیری گردد.

در ادامه دکتر جعفریان مدیر پژوهشی و امور آزمایشگاه های دانشگاه تربیت مدرس توضیح داد: ما باید برای حوزه های آموزش و پژوهش برنامه ریزی کنیم و آمادگی کسب کنیم که با چه روش و منطقی، ترم را به انتها برسانیم و شیوه تحقیقات و امور پژوهشی و دفاع انتها نامه دانشجویان در این صورت چگونه خواهد بود و در صورت ادامه شیوع ویروس در ماه های آینده چه برنامه ای خواهیم داشت.

دکتر جعفریان همچنین بر لزوم ضدعفونی کردن دانشکده ها همانند ساختمان مرکزی با روال و روش منظم و درست نیز تاکید نمود.

در ادامه نصرتی مدیر روابط عمومی دانشگاه گفت: طی دو هفته اخیر ما سعی کردیم بحث اطلاع رسانی را در اولویت خود قرار دهیم و اطلاع رسانی و مطلعی رسانی از مرکز بهداشت و درمان و معاونت ها و بخش های مختلف دانشگاه به وسیله وبسایت و فضای مجازی مربوط به دانشگاه صورت گرفت.

وی توضیح داد: با توجه به عدم فعالیت در بعضی واحدهای دانشگاه، حجم تلفن ها به روابط عمومی افزایش یافته و همکاران ما با اطلاعات به روز در این زمینه پاسخگویی داشته و در صورت احتیاج به واحدهای مربوطه ارجاع می دهند.

وی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت انجمن های علمی دانشجویی به ویژه رشته های تخصصی مرتبط با بیماری کرونا و حضور نماینده معاونت فرهنگی و انجمن های علمی در ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از ویروس کرونا تاکید نمود.

همچنین در این نشست همچنین بر لزوم تصمیم گیری درباره چگونگی حضور دانشجویان و کارکنان پس از تعطیلات نوروز در نشست فردای هیات رییسه تاکید شد تا اطلاع رسانی به موقع در این زمینه صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، در این نشست پس از ارائه نقطه نظرات اعضای ستاد، تهیه پروتکلی از سوی واحد بهداشت و درمان برای پیشبرد موضوع در دانشگاه با لحاظ تمامی جنبه های احتمالی و اعلام آن به رییس ستاد، تصویب شد.

همچنین شیفت بندی حضور افراد در واحدها و اعلام به امور اداری دانشگاه تا انتها بحران و عادی شدن شرایط، ضد عفونی نمودن واحدها از سوی مدیریت امور اداری با همکاری رؤسای امور اداری در هفته جاری و دو روز پیش از آغاز بازگشایی دانشگاه در سال جدید، برنامه ریزی لازم برای تهیه و در اختیار قرار دادن وسایل ضد عفونی به واحدها بر اساس برنامه حضور و ارائه برنامه آموزشی دانشگاه از سوی معاونت آموزشی در خصوص نحوه ادامه فرآیند آموزش بر اساس سناریوهای محتمل به هیأت رییسه از دیگر مواردی بود که به تصویب ستاد مطلع سازی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 13967

به "انجام بیش از 70 درصد امور آموزشی به صورت غیرحضوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام بیش از 70 درصد امور آموزشی به صورت غیرحضوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید