برگزاری جشنواره بین المللی فیلم صلح سوریه در آینده ای نزدیک

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرنگاران:معصومیر یک فعال صلح طلب ساکن کانادا است. او که این روزها همراه با کاروان زائران صلح سوریه عزم رفتن به دمشق دارد، از برگزاری جشنواره بین المللی فیلم صلح سوریه در آینده نزدیک خبر داد.

برگزاری جشنواره بین المللی فیلم صلح سوریه در آینده ای نزدیک

امیرمحمد معصومیر، فعال صلح طلب ایرانی ساکن کانادا و عضو هیئت مصالحه سوریه است. او در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرنگاران گفت: فقط خروج نیروهای متخاصم خارجی از سوریه صلح را باز می گرداند.

معصومیر که این روزها همراه با کاوران زائران صلح سوریه است در ادامه افزود: در سفر قبلی که به سوریه رفته بودیم زمانی که قصد داشتیم همراه با کاروانی از مناطق تحت کنترل شورشی ها بازدید داشته باشیم علی رغم هماهنگی بین نیروهای امنیتی و حتی شورشیان باز هم به ما حملاتی صورت گرفت. و علی رغم آن چیزهایی که رسانه ها می گویند و بدون اینکه حرف های آن ها هیچ واقعیتی داشته باشد هدف ما فقط این بود که ببینیم چه در سوریه می گذرد.

معصومیر با اشاره به اینکه ما توانسته بودیم نظر هر دو طرف را به خود جلب کنیم، گفت: واقعاً مصالحه ممکن است اما مانع اصلی مذاکره، نیروهای خارجی و مزدورانشان هستند. تنها همین نیروهای خارجی بودند که به سمت ما شلیک کردند.

این فعال صلح طلب ساکن کانادا شرح داد: مهم ترین مسئله این است که یک سری از آدم ها با نگاه های مختلف و از مکان های مختلف دنیا کنار هم جمع می شوند و برای صلح تلاش می کنند و این خود کاری بسیار اساسی است. خصوصاً صلح برای جایی که به غیر از خونریزی و قصاوت هیچ چیزی در موردش نشنیده ایم بسیار ارزشمند است.

عضو کاروان زائران صلح سوریه به جنگ و برادرکشی ها در سوریه اشاره کرده و گفت: علت اصلی این بحران ها مداخله بیگانگان و طرح های نئوامپریالیستی است. در سوریه علی رغم این مقدار شقاوت و جنایت هنوز جنایتکاران نتوانسته اند که روح ملی را در سوریه بشکنند و همه خود را هنوز سوری می دانند. این بزرگترین پایه است که ما می توانیم از طریق آن صلح را به سوریه بازگردانیم.

منافع ملی سوریه در مذاکرات ژنو 2 قربانی شد

وی با اشاره به مسئله مذاکرات ژنو 2 شرح داد: این مذاکرات را نمی توان به نام مذاکره شناخت بلکه می توان فقط برای آن نام معاملات سیاسی در نظر گرفت. چرا که در این منافع ملی سوریه در حال قربانی شدن است. همچنین در این مذاکرات شاهد بودیم که فقط کشورهایی که خود، این جنگ را در این کشور به راه انداخته اند حضور داشتند و این اصلاً مناسب نبود.

معصومیر با اشاره به اینکه تنها کسانی که حق و توانایی تحقق صلح در سوریه را دارند مردم آن کشور هستند، گفت: کسانی که خارج از دایره مردم سوریه هستند حقی در زمینه صلح در سوریه ندارند. اما اگر می توانند شرایط صلح را آماده کنند حضورشان مثبت است. در چنین حالتی است که ما می توانیم بگوییم که اکنون توانایی برقراری صلح در سوریه را داریم. اگر مردم سوریه را حقیر فرض کنیم و تصمیمات از طرف دیگری گفته شود من مطمئن هستم که به مسائل اضافه کرده خواهد شد و این مسائل بعداً دوباره تکرار می شود.

این هنرمند افزود: یکی از مسائلی که در مورد سوریه نادیده گرفته شده است، صحبت کردن با سوریه از طریق ابزار هنر است. درست است که هنرمندان زیادی از این جنگ تولیداتی داشته اند، اما این تولیدات در رسانه ها بدرستی منتشر نشده است.

وی در پایان گفت: تلاش هایی برای ارتباط با هنرمندان سوری اجرا شده است و قرار است که هیئتی از سراسر دنیا را جمع آوری کرده و به این کشور سفر کنیم تا بتوانیم با همکاری هنرمندان سوری جشنواره بین المللی فیلم صلح سوریه را در آینده ای نزدیک برگزار کرده و پیام صلح را در سوریه به تمام دنیا منتقل کنیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 7338

به "برگزاری جشنواره بین المللی فیلم صلح سوریه در آینده ای نزدیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جشنواره بین المللی فیلم صلح سوریه در آینده ای نزدیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید