بیشترین شکایت های قصور پزشکی در چه زمینه ای است؟

به گزارش مجله سلو بلاگ، رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: دندانپزشکی، جراحی عمومی و جراحی زنان در صدر پرونده های شکایت قصور پزشکی کشور است.

بیشترین شکایت های قصور پزشکی در چه زمینه ای است؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری مهر، عباس مسجدی آرانی در جلسه شورای قضایی گلستان اظهارکرد: بیشترین پرونده های ارجاعی به پزشکی قانونی درباره قصور پزشکی مربوط به دندانپزشکی، جراحی عمومی و جراحی زنان است.

وی با بیان اینکه عدم ارتباط با بیمار یکی از عللی است که سبب قصور پزشکی می شود، درباره اجرای طرح انطباق در اداره های پزشکی قانونی کشور هم گفت: سازمان پزشکی قانونی از کمبود مزمن پزشک رنج می برد البته رایزنی هایی با مجلس و دولت اجرا شده که اگر نتیجه بخش باشد در همه شهرستان های کشور دست کم یک پزشک خانم برای راحتی مراجعان خانم مستقر خواهد شد.

مسجدی آرانی افزود: 150 شهرستان کشور فاقد پزشک هستند که نیاز 49 مرکز اورژانسی است که با مساعدت ویژه رئیس قوه قضاییه در صددیم تا پایان امسال مشکل مراکزی که نیاز اورژانسی به پزشک قانونی دارند تامین کنیم.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در ادامه سخنان خود درباره بانک ژنتیک مجرمان کشور هم توضیح داد و گفت: با همکاری سازمان زندان ها 90 هزار نمونه در کشور استخراج شده که از این تعداد 20 هزار نمونه پس از تجزیه و تحلیل وارد بانک ژنتیک شده و مابقی هم پس از تامین کیت های مخصوص در این مرکز ثبت و نگهداری خواهد شد تا در کشف جرم و شناسایی سریع تر مجرمان به دستگاه قضایی کمک کند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 8355

به "بیشترین شکایت های قصور پزشکی در چه زمینه ای است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشترین شکایت های قصور پزشکی در چه زمینه ای است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید