تأکید معارضان سودانی بر حضور حداکثری غیرنظامیان در شورای حاکمیتی

به گزارش مجله سلو بلاگ، انجمن مشاغل سودان که از معارضان سودانی است امروز تأکید کرد که از خواسته خود مبنی بر تشکیل شورای حاکمیتی با اکثریت غیرنظامیان، کوتاه نخواهد آمد.

تأکید معارضان سودانی بر حضور حداکثری غیرنظامیان در شورای حاکمیتی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، انجمن مشاغل مستقل سودان امروز یکشنبه در بیانیه ای که در صفحه فیس بوک آن منتشر شد، تأکید کرد که همچنان به خواسته خود مبنی بر تشکیل شورای حاکمیتی با اکثریت غیرنظامیان و حضور محدود نظامیان پایبند است.

در این بیانیه آمده است: ما تنها با تشکیل یک شورای حاکمیتی مدنی انتقالی موافقیم و آن اینکه حضور نظامیان در آن محدود و تنها مأموریت آنها منحصر به حوزه امنیت و دفاع باشد.

طبق گزارش وبگاه العربی الجدید، انجمن مذکور همچنین در بیانیه خود آورده است که هدف ائتلاف قوی الحریة و التغییر (گروه های خواهان آزادی و تغییر) و دیگر گروه های سیاسی، مقاومت یکپارچه برای رهبری روند تغییر و براندازی رژیم است.

شورای نظامی سودان با پیشنهاد تشکیل شورای حاکمیتی متشکل از هفت غیرنظامی و سه نظامی مخالفت نموده است.

بر اساس این گزارش، معارضان سودانی همچنان منتظر پاسخ شورای نظامی به پیشنهاد ائتلاف یاد شده درباره مأموریت ها و اختیارات دستگاه های حکومتی در دوره انتقالی است و تحصن معترضان در مقابل فرماندهی ارتش نیز همچنان ادامه دارد.

سرکوب اعتراضات در دارفور

ائتلاف گروه های خواهان آزادی و تغییر اقدام نیروهای امنیتی مبنی بر حمله به تجمع مسالمت آمیز معترضان در دو شهر نیالا و زالنجی واقع در دارفور در غرب سودان را محکوم نموده و آن را تهدیدی خطرناک برای انقلاب سودان برشمردند.

ائتلاف مذکور مخالفت خود با خشونت نیروهای امنیتی و استفاده آنها از گاز اشک آور که به مصدوم شدن تعدادی از معترضان منجر شد، را محکوم کردند.

روز شنبه (دیروز) نیروهای امنیتی سودان با حمله به سمت معترضانی که مقابل مقر تیپ 16 پیاده نظام ارتش در شهر نیالا تجمع نموده بودند، گاز اشک آور شلیک کردند که در نتیجه آن تعدادی از معترضان مجروح شدند.

معترضان انتقال فوری قدرت به دولت مدنی را خواهان شدند.

از ششم آوریل گذشته هزاران نفر از معترضان در مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم تجمع نموده و خواهان انتقال قدرت به دولت مدنی هستند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 4611

به "تأکید معارضان سودانی بر حضور حداکثری غیرنظامیان در شورای حاکمیتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید معارضان سودانی بر حضور حداکثری غیرنظامیان در شورای حاکمیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید