تایوان نهادهای ابررایانشی چین را تحریم کرد

به گزارش مجله سلو بلاگ، شرکت های تراشه سازی تایوانی از تحریم های جدید آمریکا علیه هفت نهاد ابررایانشی چین پیروی می نمایند و از ارائه سرویس و تجهیزات به آنها خودداری می نمایند.

تایوان نهادهای ابررایانشی چین را تحریم کرد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

چندی قبل دولت آمریکا 7 نهاد ابررایانشی چینی را به فهرست سیاه وزارت بازرگانی خود افزود. به همین دلیل تایوان نیز بیان کرد شرکت های تراشه سازی آن نیز از قوانین آمریکا پیروی و از ارائه سرویس و تجهیزات به نهادهای مذکور خودداری می نمایند.

این درحالی است که یک تراشه ساز تایوانی نیز فرایند تأمین سفارش های یکی از 7 نهاد ابررایانشی چینی را متوقف نموده است. بر اساس بیانیه وزارت بازرگانی آمریکا 7 نهاد ابر رایانشی مذکور در ساخت رایانه هایی برای ارتش چین همکاری نموده اند.

شرکت ها یا نهادهایی که در فهرست سیاه بازرگانی آمریکا قرار گیرند برای تأمین ذخایر تجهیزات و سرویس از شرکت های آمریکایی، باید اجازه رسمی دریافت نمایند و تحت آنالیز و تحقیقات شدید قرار می گیرند.

در این میان شرکت های تایوانی بزرگترین تأمین نمایندگان نیمه رسانا در سراسر دنیا هستند. وزیر اقتصاد این کشور نیز بیان کرد شرکت های مذکور از قوانین داخلی کشور و آمریکا پیروی می نمایند.

او به خبرنگاران گفت: شرکت های ما خواه فراوری نماینده، خواه صادرنماینده باید از قوانین کشور اطاعت نمایند. البته آمریکا قوانین جدیدی تصویب نموده و شرکت های ما باید به آنها توجه و بر اساس آنها عمل نمایند.

تحریم های جدید آمریکا علیه نهادهای چینی در حالی وضع شده که تنش میان دو کشور بر سر تایوان شدت گرفته است.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 30724

به "تایوان نهادهای ابررایانشی چین را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایوان نهادهای ابررایانشی چین را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید