تزریق واکسن کرونا چه حسی دارد؟

به گزارش مجله سلو بلاگ، یک دکتر متخصص ریه ساکن نیویورک که از اولین کسانی بود که واکسن کووید19 را دریافت کرد، می گوید که او و همکارانش پس از تزریق این واکسن هیچ عوارض جانبی ای نداشته اند.

تزریق واکسن کرونا چه حسی دارد؟

به گزارش خبرنگاران، خبرآنلاین نوشت: دکتر کارا آگرستراند، متخصص ریه یکی از اولین اعضای کادر درمان نیویورک بود که واکسن کووید19 را تزریق کرد. او درباره تجربه خود از تزریق این واکسن می گوید: شرایط در ده ماه گذشته واقعا عجیب بود. اگر سال گذشته به ما می گفتند که در این سال قرار است چه اتفاقاتی بیفتد، هرگز باور نمی کردیم؛ به نظر می رسید دنیا یک شبه تغییر نموده است.

این دکتر متخصص ادامه می دهد: من هنوز استرس فصل بهار را حس می کنم، برای همین وقتی شنیدم از اولین کسانی هستم که واکسن را دریافت می کنم، خیلی هیجان زده شدم اما درباره آن به کسی چیزی نگفتم چون نگران بودم که این اتفاق نیفتد.

دکتر آگرستراند درباره تجربه تزریق خود می گوید: واکسن واقعاً هیچ دردی نداشت و تنها چند ثانیه طول کشید و بعد از آن حالم خوب بود. انرژی زیادی داشتم و هیچ عوارض جانبی ای را تجربه نکردم. تنها عارضه ای که وجود داشت درد بازو و جای واکسن برای مدتی کوتاه بود. بسیاری از دوستان و همکاران من این واکسن را تزریق کردند و آنها هم مانند من بودند. ما همه خرسند و سپاسگزار بودیم چرا که می دانستیم در حال رفتن به مرحله ای جدید برای پایان دادن به این پاندمی وحشتناک هستیم.

او ادامه می دهد: این واکسن قرار است به مهم ترین ابزار ما برای مبارزه با این بیماری تبدیل گردد. علاوه بر تمام کارهایی که ما تا به حال انجام داده ایم مانند فاصله اجتماعی، ماسک زدن و ... واکسن قدم بعدی است که همه باید برای پایان دادن به این همه گیری بردارند. کارایی 95 درصدی و اثرات جانبی کم و جزئی نشان می دهند که این واکسن واقعا موثر است. من افرادی را در سراسر امریکا می شناسم که این واکسن را دریافت نموده اند و هیچ عارضه ای حتی تب و لرز ساده هم نداشته اند.

این متخصص در پایان تاکید می نماید: هدف دانشمندان و متخصصانی که این واکسن را فراوری می نمایند، نجات مردم از این پاندمی است. گفتنی است که این واکسن پروتکل های دقیق ایمنی و آزمایش را پشت سر گذاشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 27437

به "تزریق واکسن کرونا چه حسی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق واکسن کرونا چه حسی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید