تعاونی های خانوادگی موفق نبوده اند، ثبت 678 تعاونی در سوادکوه

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران، سعید یزدانی عصر پنجشنبه در همایش تجلیل از تعاونی های برتر شهرستان های سوادکوه و سوادکوه شمالی، با بیان اینکه تعاونی ها بیشتر در بخش خدمات موفق بوده اند، اضافه نمود: اما سهم آنها در بخش کشاورزی و صنعت کافی نیست.

تعاونی های خانوادگی موفق نبوده اند، ثبت 678 تعاونی در سوادکوه

فرماندار سوادکوه با اشاره به جمعیت 81 هزار نفری تعاونی های شهرستان های سوادکوه و سوادکوه شمالی، تعداد زیاد اعضای تعاونی ها را دلیل بر توفیق و کیفیت تعاونی ها ندانست و گفت: موفقیت در تعاونی نیازمند باور قلبی تعاون گران و دولتمردان به امر تعاون و نتیجه بخش بودن آن است.

وی با اشاره به تشکیل تعاونی های خانوادگی در شهرستان، آن را زمانی یک موفقیت دانست که در عمل خوب کار نمایند و اضافه کرد: اما در عمل تعاونی های خانوادگی نتوانسته اند خوب عمل نمایند تا مسائل خود را مرتفع نمایند.

یزدانی از جمله پیش شرط های مهم ایجاد تعاونی را دانش و مهارت آموزی برشمرد و عدم آن را یک آسیب برای تعاون بیان کرد و اضافه کرد: شاهد بوده ایم که افراد بدون آموزش کافی، مطالعه تطبیقی و لحاظ موارد مهم مانند بازار مصرف و جغرافیای سوادکوه اقدام به تشکیل تعاونی در شهرستان نموده اند و به دلیل عدم شناخت آسیب دیده اند.

مقام عالی دولت در شهرستان با بیان اینکه تشکیل تعاونی کار آسانی است، گفت: اغلب تعاونی ها با هم ناسازگار هستند و از این رو مجمع عمومی تشکیل نمی گردد، بازرس گزارش کار نمی دهد و این یک آسیب است.

در ادامه این مراسم، زین العابدین نجفی، با اشاره به 678 تعاونی در شهرستان های سوادکوه و سوادکوه شمالی، 379 تعاونی را فعال و در دست اجرا برشمرد و تعداد اشتغال ایجاد گردیده توسط این تعاونی ها را 3 هزار نفر بیان کرد.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان سوادکوه، تعداد اعضای تعاونی های فعال و غیرفعال دو شهرستان را 81 هزار نفر بیان کرد و با بیان اینکه این میزان بیشتر از جمعیت شهرستان است، دلیل آن را ثبت نام برخی متقاضیان غیرساکن سهام عدالت در شهرستان دانست و اضافه کرد: 60 هزار نفر از اعضای تعاونی ها از تعاونی سهام عدالت و 21 هزار اعضای دیگر عضو سایر تعاونی های شهرستان هستند.

وی با بیان اینکه 47 تعاونی شهرستان در سامانه انتخاب تعاونی برتر ثبت نام نموده اند، اضافه کرد: از این تعداد برای11 تعاونی پرونده تشکیل که 5 تعاونی به عنوان تعاونی برتر استانی انتخاب شدند و رتبه اول تا سوم را کسب نموده اند و دو تعاونی نیز به سطح کشوری راه پیدا کردند که یک تعاونی به عنوان نمونه کشوری انتخاب شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 639

به "تعاونی های خانوادگی موفق نبوده اند، ثبت 678 تعاونی در سوادکوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعاونی های خانوادگی موفق نبوده اند، ثبت 678 تعاونی در سوادکوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید