جزئیات جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس با موضوع حادثه نطنز

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرنگاران : سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دکتر علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی هم در این جلسه توضیحاتی درباره آسیب وارد شده به کابل های انتقال برق سایت نطنز در اثر خرابکاری توسط رضا کریمی ارایه کرد.

جزئیات جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس با موضوع حادثه نطنز

به گزارش به نقل از فارس، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در نشست امروز کمیسیون رئیس سازمان انرژی اتمی مطرح نمود که هدف دشمن توقف غنی سازی در ایران بود که محقق نشد.

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون خود، گفت: جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عصر امروز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی با موضوع آنالیز خرابکاری در سایت هسته ای نطنز برگزار گردید.

وی اضافه نمود: در این جلسه آقای ابراهیم عزیزی، ریاست هیات اعزامی کمیسیون امنیت ملی به سایت نطنز پس از حادثه 22 فروردین ماه، گزارش بازدید هیات از سایت نطنز و پیشنهادهای این هیات برای اصلاح شرایط را به اعضای کمیسیون ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه تشریح کرد: دکتر علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی هم در این جلسه توضیحاتی درباره آسیب وارد شده به کابل های انتقال برق سایت نطنز در اثر خرابکاری توسط رضا کریمی ارایه کرد.

وی در بیان دیگر جزئیات نشست مذکور گفت: صالحی در این جلسه گفت که کابل هایی که در این حادثه دچار اختلال شده بود، به سرعت تعویض شده و در حال حاضر برق اصلی مرکز غنی سازی نطنز وصل شده است.

عمویی به همین دلیل افزود: رئیس سازمان انرژی اتمی گفت که به دلیل تدابیر انجام شده، غنی سازی در نطنز، هیچ وقت حتی در زمان قطع کابل اصلی برق، متوقف نشده و هم اکنون هم چندین زنجیره سانتریفیوژ در محلی که برق آن دچار آسیب شده بود، مجددا فعال شده است.

وی به دیگر سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی در نشست امروز کمیسیون خود اشاره و مطرح نمود: صالحی با تاکید بر اینکه هدف دشمن که توقف غنی سازی در ایران بود که محقق نشد، تاکید نمود که با اتکا به قانون مجلس ما به سرعت، غنی سازی 60 درصد را برای تامین نیازهای داخلی شروع کردیم و به دشمنان توانمندی بومی کشور را نشان دادیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش یادآور شد: بر اساس گزارش ارائه شده در این جلسه، دشمنان کشورمان از جمله رژیم صهونیستی کوشش های مکرری برای خرابکاری صنعتی در برنامه هسته ای ایران داشته اند، که موارد متعددی از آنها با کوشش نیروهای فنی و امنیتی سازمان کشف و خنثی شده است.

وی تاکید نمود: در ادامه این جلسه، نمایندگان عضو کمیسیون با طرح نظرات خود بر تقویت تدابیر پیشگیرانه حفاظتی در مراکز حساس وابسته به سازمان انرژی اتمی تاکید نمودند و خواهان تمرکز در امنیت و حفاظت در سازمان انرژی اتمی شدند.

عمویی همچنین توضیح داد: اعضای کمیسیون همچنین از اقدام به موقع دانشمندان هسته ای کشور در غنی سازی 60 درصد در سایت نطنز تقدیر کردند .

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنانش با تشریح دیگر موارد مطرح شده در این نشست گفت: در این جلسه همچنین مقرر شد که با توجه تحولات جاری در موضوعات سیاست خارجی، علیرغم محدودیت های بهداشتی در مجلس، کمیسیون امنیت ملی در هفته های آینده بنا به اقتضا جلسات فوق العاده برگزار کند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 31259

به "جزئیات جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس با موضوع حادثه نطنز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس با موضوع حادثه نطنز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید