حناچی: بازیافت زباله مسائل زیست محیطی پایتخت را کاهش می دهد

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرنگاران آنلاین:شهردار تهران در حاشیه افتتاح 20 پروژه منطقه 6 و بهره برداری از مرکز مدیریت پسماند بیهقی بر ضرورت بازیافت و تاثیر آن در کاهش مسائل زیست محیطی تأکید کرد.

حناچی: بازیافت زباله مسائل زیست محیطی پایتخت را کاهش می دهد

به گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی عصر سه شنبه 27 فروردین در حاشیه افتتاح 20 پروژه منطقه 6 و بهره برداری از مرکز مدیریت پسماند بیهقی، در جمع خبرنگاران گفت: طرحی که اکنون می بینید، تنها وجه اقتصادی ندارد، چراکه بُعد تفکیک زباله از مبدأ در آن اهمیت بیشتری دارد. ما در تهران روزانه 9 هزار تن زباله را از شهر خارج می کردیم. شکل گیری این مراکز تفکیک، که با همکاری مردم تقویت می شوند، از حمل زباله به مراکز دفن می کاهد و بر امکان بازیافت کامل زباله می افزاید.

حناچی اضافه نمود: روزانه در منطقه 6 بیش از 250 تن زباله جمع آوری می گردد که با این کار بیش از 48 تن از آن به شکل بازیافت کاسته می گردد؛ این مقدار امکان افزایش نیز دارد و مردم می توانند به این روند یاری نمایند.

شهردار تهران با اشاره به این که چندین مورد از این مراکز را در پایتخت احداث می کنیم، گفت: اصل این است که بخش عمده ای از زباله ها قابل بازیافت محسوب گردد.

او در ادامه توضیح داد: سلامت شهروندان برای ما بسیار اهمیت دارد. درست است که شکل گیری و تجهیز این مراکز هزینه زیادی دارد، اما معتقدیم که بازیافت زباله بخش عمده ای از هرینه ها را برمی گرداند و مسائل زیست محیطی را نیز کاهش خواهد داد.

حناچی درمورد تصویب نرخ افزایش کرایه تاکسی ها در شورا نیز گفت: اول باید شورا تصویب کند تا بعد آن را به دولت ببریم، مصوبه این مورد هنوز کتبا به دست بنده نرسیده است.

شهردار تهران همچنین درباره لیست 100نفره افرادی که املاک شهرداری تهران را پس نمی دهند، توضیح داد: این موضوع نیز در حال پیگیری است، و اگر در این مورد با مسئله ای روبرو شویم، به شورا مراجعه می کنیم.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 4143

به "حناچی: بازیافت زباله مسائل زیست محیطی پایتخت را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حناچی: بازیافت زباله مسائل زیست محیطی پایتخت را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید