خبرنگاران ارزش شرکت های سهام عدالت آذربایجان غربی 150 هزار میلیارد ریال است

به گزارش مجله سلو بلاگ، ارومیه- خبرنگاران- مدیرکل امور اقتصاد و دارایی آذربایجان غربی با اشاره به ارزش بیش از 150 هزار میلیارد ریالی سهام شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت در استان، گفت: با این حجم سرمایه صندلی این شرکت در آینده اقتصاد استان بسیار مهم و برجسته بوده و مشارکت شهروندان در پویایی آن اثرگذار است.

خبرنگاران ارزش شرکت های سهام عدالت آذربایجان غربی 150 هزار میلیارد ریال است

داود غفارپور روز شنبه در گقت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: از آنجایی که مدیریت سهام عدالت مشمولان غیرمستقیم در اختیار شرکت های استانی قرار می گیرد، میزان سود سالانه مشمولان متناسب با عملکرد اعضای هیات مدیره اینگونه شرکت ها خواهد بود.

وی تاکید نمود: به همین دلیل، انتخاب اعضای هیات مدیره اصلح و دارای تجربه و توان علمی و مدیریتی در زمینه مسائل مالی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی آذربایجان غربی گفت: مجامع عمومی عادی فوق العاده شرکت های سرمایه گذاری استان ها در 20 اسفند امسال برگزار می گردد.

غفارپور اعلام کرد: برای برگزاری مجمع عمومی عادی این شرکت ها برای نخستین بار، باید 50 درصد دارندگان سهام عدالت استان به اضافه یک نفر در این گونه مجامع شرکت نمایند تا مجمع رسمیت پیدا کند.

وی اضافه نمود: در این راستا، مجمع عمومی عادی شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت آذربایجان غربی برگزار گردید اما حد نصاب لازم احراز نشد و باید این مجمع برای بار دوم برگزار گردد.

وی ادامه داد: اما در بار دوم، طبق قانون تجارت حضور اکثریت مشمولان سهام عدالت مهم نیست و مجمع با تعداد کمی از دارندگان نیز برگزار خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی آذربایجان غربی گفت: همه مشمولان سهام عدالت استان می توانند برای انتخاب مدیران اصلح و توانمند برای شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت به متقاضیان ثبت نام شده که تا به امروز بیش از 45 نفر نام نویسی نموده اند، رأی دهند.

غفارپور گفت: افرادی که کاندیدای اعضای هیات مدیره شرکت ها می شوند باید صلاحیت حرفه ای و تخصصی را کسب نموده باشند.

وی اعلام کرد: مشمولان سهام عدالت باید پس از سجامی شدن در مجامع الکترونیکی انتخابات هیات مدیره شرکت مشارکت نموده و افراد صاحب صلاحیت عمومی و حرفه ای را انتخاب نمایند.

وی تاکید نمود: از یک میلیون و 273 هزار و 233 نفر مشمول سهام عدالت آذربایجان غربی که روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب نموده اند، حدود 52 درصد در سامانه سجام ثبت نام نموده اند.

به گفته وی: ثبت نام در سامانه سجام برای شرکت در انتخابات مشخص هیات مدیره و همچنین دریافت سود سهام عدالت لازم است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی آذربایجان غربی گفت: دارندگان سهام عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب نموده اند، می توانند در انتخابات هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان مشارکت نمایند.

غفارپور تاکید نمود: برای شرکت در بزرگترین انتخابات مالی تاریخ کشور و آذربایجان غربی و انتخاب هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری استان، باید مشمولان غیرمستقیم در سامانه سجام ثبت نام و احراز هویت شوند.

سرمایه افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب نموده اند بیش از 15 هزار میلیارد تومان برآورد شده که 60 درصد سرمایه را شامل می گردد.

سرمایه ای که در دست شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت قرار می گیرد رقمی قابل توجه است که همین موضوع دلیل بر ضرورت نظارت بیش از پیش به عملکرد هیئت مدیره خواهد بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 29003

به "خبرنگاران ارزش شرکت های سهام عدالت آذربایجان غربی 150 هزار میلیارد ریال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ارزش شرکت های سهام عدالت آذربایجان غربی 150 هزار میلیارد ریال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید