خبرنگاران 2 هزار مددجوی کمیته امداد استان اردبیل شاغل شدند

به گزارش مجله سلو بلاگ، اردبیل - خبرنگاران - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: 2 هزار مددجوی تحت حمایت این نهاد در این استان سال جاری با دریافت تسهیلات اشتغال زایی صاحب شغل شدند.

خبرنگاران 2 هزار مددجوی کمیته امداد استان اردبیل شاغل شدند

به گزارش خبرنگاران ، حسین دشتی روز شنبه با بیان اینکه در این مدت بیش از 733 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات اشتغال و خودکفایی به مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است، افزود: تسهیلات پرداختی به وسیله بانک های عامل و صندوق امداد ولایت در اختیار مددجویان مستعد اشتغال قرار گرفته تا آنها شغل های مورد نظر خود را ایجاد نمایند.

او با اشاره به اینکه از این تعداد 960 مددجو به وسیله طرح راهبری شغلی به بازار کار معرفی شده اند، اعلام کرد: بیش از 330 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال هم برای اجرای طرح راهبری شغلی به کارفرمایان اعطا شده است.

وی با بیان اینکه طرح راهبران شغلی برای اثربخشی هر چه بیشتر بر فرصت های شغلی ایجاد شده، اجرا می شود تا به پایدارسازی اشتغال و درآمد پایدار خانوارهای تحت حمایت کمک کند، اظهارکرد: در این طرح که محور آن کارآفرینی است، مددجویان به کارفرمایان معرفی و آنها در برابر به کارگیری مددجویان وام قرض الحسنه 500 میلیون ریالی دریافت می نمایند.

وی با اشاره به همکاری 93 راهبر شغلی با کمیته امداد استان گفت: راهبران شغلی اردبیل در حوزه فراوری، خدمات، صنعت، فرش بافی، کشاورزی و دامپروری فعالیت نموده و تا به امروز اقدامات قابل توجهی برای توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت این نهاد انجام داده اند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه این افراد پس از شرکت در کارگاه های آموزشی فنی و تخصصی و دریافت تسهیلات اشتغال و خودکفایی طرح های خود را به مرحله اجرا درآوردند، ادامه داد: سال جاری تا به امروز 2 هزار نفر از مددجویان استان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در کارگاه های آموزشی شرکت و پیروز به اخذ گواهینامه مهارت های فنی و تخصصی شدند.

دشتی با بیان اینکه همکاری و تعامل بانک های عامل موجب اشتغال مناسب و پایدار مددجویان شده است، گفت: بر اساس آنالیز های انجام شده مددجویان جزو خوش حساب ترین مشتریان بانک ها بوده و خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد دارای کمترین معوقات بانکی هستند.

وی افزود: خوش حسابی در بازپرداخت وام ها باعث شده تا بانک های عامل بر اساس حسن اعتماد، تسهیلات خود را پس از طی مراحل قانونی در سریع ترین زمان ممکن به مددجویان اعطا نمایند.

وی آموزش صحیح و حرفه آموزی را شرط نخست برای ایجاد اشتغال پایدار دانست و اظهار کرد: این نهاد پس از استعدادسنجی و مهارت آموزی، مددجویان را به بانک های عامل معرفی می نماید که این امر علاوه بر پیروزیت در اجرای طرح، موجب شده تا آنها به موقع اقساط خود را پرداخت نمایند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل افزود: این نهاد همچنان نیازمند کمک و کمک های مردم و خیرین برای رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان استان است تا بخشی از نیازها و مسائل اساسی آنها مرتفع شود.

دشتی افزود: خیرین به وسیله کد آنی پرداخت #045*8877* می توانند به آسانی کمک های خود را به دست خانوارهای بی بضاعت استان اردبیل برسانند.

او اظهارامیدواری کرد با مشارکت گسترده خیرین و آحاد مختلف جامعه در طرح های حمایتی کمیته امداد استان اردبیل شاهد ریشه کنی فقر و محرومیت از جامعه باشیم.

به گزارش خبرنگاران، بیش از 41 هزار خانوار با جمعیت بیش از 80 هزار نفر در استان اردبیل تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 27516

به "خبرنگاران 2 هزار مددجوی کمیته امداد استان اردبیل شاغل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2 هزار مددجوی کمیته امداد استان اردبیل شاغل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید