خبرنگاران 35 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای کشاورزی خراسان شمالی مصوب شد

به گزارش مجله سلو بلاگ، بجنورد- خبرنگاران- وزیر جهاد کشاورزی گفت: 35 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای رونق و توسعه کشاورزی خراسان شمالی مصوب شد که این تسهیلات در بخش های نظیر تکمیل زنجیره تولید انگور، افزایش گوشت قرمز و سفید، توسعه نوغانداری و افزایش کشت زعفران و پنبه هزینه خواهد شد.

خبرنگاران 35 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای کشاورزی خراسان شمالی مصوب شد

کاظم خاوازی پنجشنبه شب در گفت وگو با خبرنگاران خراسان شمالی در فاروج در خصوص دستاوردهای سفر 2 روزه خود به استان گفت: این خطه از کشور ظرفیت های خوبی در کشت پنبه به لحاظ کمیت و کیفیت دارد که پیش بینی می شود در سال های آینده میزان سطح زیر کشت این محصول به 9 هزار هکتار برسد.

خاوازی با اشاره به توسعه شهرک های کشاورزی در خراسان شمالی اضافه کرد: اینک 6 شهرک در استان در زمینه پرورش دام سبک و چهار شهرک مربوط به گلخانه ها فعال است که در آینده تولید آبزیان هم اضافه می شود و با ایجاد زیرساخت های لازم این بخش ها رونق دوچندانی خواهد داشت.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص پروژه ایجاد واحدهای خوراک دام گفت: ایجاد زنجیره تولید خوراک دام به میزان تولید سالانه 90 هزار تن یکی از شاخصه های توسعه این بخش در خراسان شمالی است.

وی در خصوص تامین نهاده های دامی هم گفت: در تولید گوشت مشکل نخواهیم داشت و فرایند تامین نهاده های دامی در کشور بهتر از گذشته خواهد شد.

خاوازی در خصوص کشت دانه روغنی کاملینا هم اضافه کرد: با کشت این گیاه که نیاز اساسی کشور در زمینه تامین روغن است می توان در آینده به سمت خودکفایی حرکت کرد.

وی گفت: امسال 2 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی کشور به کشت این گیاه اختصاص می یابد که از این میزان 80 هکتار مربوط به استان خراسان شمالی است و برنامه های حمایتی برای ترویج و توسعه کشت این محصول راهبردی را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه ظرفیت و توسعه خوبی در اراضی دیم برای کشت محصول کاملینا وجود دارد گفت: این گیاه دارای امگا 3 با کیفیت بالا است که ضریب خوداتکایی روغن در کشور را افزایش می دهد.

مدیرعامل بانک کشاورزی هم گفت: در این دولت طرح های خوبی اجرا شده که محدودیتی در این راستا وجود ندارد و به همین منظور 25 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح های مهم کشاورزی استان مصوب شد.

روح الله خدا رحمی گفت: این میزان اعتبار در ماه های آینده تخصیص پیدا می کند که شاهد تحول و توسعه خوبی در استان خواهیم بو.

وی گفت: این استان در زمینه تولید گوشت قرمز یکی از استان پیشرو است و هم اکنون عرصه گوشت قرمز آن سه برابر نیاز استان است.

وزیر جهاد کشاورزی در سفری 2 روزه عصر دیروز وارد بجنورد مرکز استان خراسان شمالی شد و در این بازه زمانی با سفر به شهرستان های مانه و سملقان، اسفراین، شیروان و فاروج 11 طرح کشاورزی و دامی را افتتاح یا کلنگ زنی کرد.

بی نهایت اس ام اس: اس ام اس عاشقانه، جدید، خنده دار

صبح مهریز: مجله فروش و راهکارهای بازاریابی مدرن و دیجیتالی

منبع: ایرنا
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 27087

به "خبرنگاران 35 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای کشاورزی خراسان شمالی مصوب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 35 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای کشاورزی خراسان شمالی مصوب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید