خبرنگاران 900 میلیون ریال به احیای صنایع دستی زاوه تخصیص یافت

به گزارش مجله سلو بلاگ، تربت حیدریه- خبرنگاران- رییس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان های تربت حیدریه و زاوه از تخصیص 900 میلیون ریال برای احیای صنایع دستی زاوه خبر داد.

خبرنگاران 900 میلیون ریال به احیای صنایع دستی زاوه تخصیص یافت

علی محمدی روز چهارشنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: 100 هنرمند شهرستان زاوه در بیش از هشت رشته شامل نمدمالی، فرت بافی، ساخت سازهای سنتی، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، آهنگری سنتی، گلیم بافی، چاقوسازی سنتی و ابریشم بافی فعال هستند.

وی با بیان اینکه تمام هنرمندان زاوه دارای شناسنامه و گواهینامه هستند اضافه کرد: آموزش، تولید و عرضه صنایع دستی از جمله رویکردهای اصلی در این زمینه است و در هم اکنون 60 کارگاه صنایع دستی به صورت خانگی و 40 کارگاه به صورت گروهی در این شهرستان فعال است.

رییس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان های تربت حیدریه و زاوه ادامه داد: با هدف حمایت از هنرمندان، از طریق تسهیلاتی که تا به امروز در این زمینه پرداخت شده، اشتغال مطلوبی به ویژه در مناطق روستایی زاوه ایجاد شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه نخستین خانه صنایع دستی این شهرستان افتتاح شد، در آینده نزدیک شاهد احیای بسیاری از رشته های منسوخ شده صنایع دستی در این منطقه خواهیم بود.

محمدی اضافه کرد: پارسال چهار میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان زاوه پرداخت شد و در سال جاری نیز یکی از اولویت های اصلی پرداخت تسهیلات به این هنرمندان است.

وی توسعه ظرفیت های گردشگری، اقامتگاه های بوم گردی، ساماندهی و تغییر کاربری مناسب بناهای تاریخی شاخص و کاوش های باستان شناسی را از جمله اولویت های سال جاری عنوان کرد و ادامه داد: از تمام ظرفیت ها و امکانات برای توسعه صنعت گردشگری به شکل مطلوب استفاده می شود.

بیش از 450 اثر تاریخی، طبیعی، محوطه و تپه تاریخی در شهرستان های تربت حیدریه و زاوه شناسایی شده که 70 اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری و شهرستان 72 هزار نفری زاوه در 174 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 8 شهریور 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 19325

به "خبرنگاران 900 میلیون ریال به احیای صنایع دستی زاوه تخصیص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 900 میلیون ریال به احیای صنایع دستی زاوه تخصیص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید