خلیلزاد: طالبان و دولت افغانستان هر چه زودتر به آتش بس و توافق سیاسی برسند

به گزارش مجله سلو بلاگ، فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان از طرف های درگیر خواست فورا خشونت ها را کاهش داده و به سرعت به آتش بس برسند.

خلیلزاد: طالبان و دولت افغانستان هر چه زودتر به آتش بس و توافق سیاسی برسند

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، زلمای خلیلزاد، فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان در توئیتی نوشت: اخبار واصله از غزنی مربوط به کشته شدن افراد بیگناه که اکثرشان را بچه ها تشکیل می دهند، واقعا قلب انسان را به درد می آورد. ما در غم خانواده قربانیان شریک هستیم.

وی ادامه داد، آمریکا نیز خشونت ادامه دار در افغانستان را با وجود مذاکرات صلح بین طالبان و دولت کابل در قطر محکوم می نماید.

خلیلزاد همچنین گفت: ما از طرف های درگیر در افغانستان می خواهیم تا خشونت را کاهش داده و به سرعت به آتش بس برسند. با همکاری یکدیگر و حمایت جامعه بین الملل آنها باید با خطرات ناشی از بمب های منفجر نشده و مین ها در سراسر افغانستان به منظور حفظ جان مردم، بچه ها و بزرگسالان مقابله نمایند.

حمله روز آدینه در ولایت غزنی به واسطه انفجار یک بمب در یک منطقه مسکونی رخ داد که در جریان آن دست کم 15 غیرنظامی کشته شدند.

سخنگوی وزارت کشور افغانستان بیان کرد که حملات طالبان در سه ماهه گذشته باعث کشته شدن بیش از 480 غیرنظامی شده است و مرگ غیرنظامیان را هرگز نمی توان توجیه کرد.

خلیلزاد گفت که دولت افغانستان و گروه طالبان باید به خواسته های مردم احترام گذاشته و هر چه زودتر به یک توافق سیاسی برسند.

خلیلزاد افزوده که هدف ایجاد نفاق و استفاده از خشونت برای تضعیف افغانهایی است که به صلح، خاتمه همیشگی خشونت و یک افغانستان مرفه متعهد هستند.

او تاکید نموده که در موجودیت توافقنامه صلح آمریکا و طالبان، اعلامیه مشترک آمریکا و دولت افغانستان، حمایت گسترده بین المللی از صلح و شروع مذاکرات بین افغانی، از نظر شمار زیادی از افغانها که به صلح و امنیت احتیاج داشته و آرزوی صلح را دارند، جنگ و کشتن مشروعیت اش را از دست داده است.

آخرین ملاقات هیأت طالبان در اسلام آباد با عمران خان، نخست وزیر پاکستان بوده که درباره فرایند صلح افغانستان مصاحبه نموده و هیأت افغانستان نیز آخرین ملاقاتش را روز شنبه با محمد اشرف، رئیس جمهور این کشور داشت که غنی از هیأت خواست با مردم مشورت کند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 26702

به "خلیلزاد: طالبان و دولت افغانستان هر چه زودتر به آتش بس و توافق سیاسی برسند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلیلزاد: طالبان و دولت افغانستان هر چه زودتر به آتش بس و توافق سیاسی برسند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید