درآمد نجومی اپل از فروش آیفون

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرنگاران: شرکت آمریکایی اپل درآمد 59.7 میلیارد دلار را برای سه ماهه منتهی به 27 ژوئن سال 2020 گزارش کرد که بسیار فراتر از پیش بینی وال استریت بود و در همه محصولاتش از جمله آیفون رشد فروش نشان داد.

درآمد نجومی اپل از فروش آیفون

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، در پی انتشار گزارش مالی مثبت اپل، ارزش سهام این شرکت در ساعات پس از معاملات رسمی بیش از پنج درصد صعود کرد و قیمت سهام اپل برای نخستین بار از مرز 400 دلار عبور کرد.

در حالی که تحلیلگران درآمد سه ماه اپل را 52.3 میلیارد دلار پیش بینی کرده بودند، این شرکت درآمد 59.7 میلیارد دلار را برای سه ماهه مالی سوم خود گفت که در مقایسه با 53.8 میلیارد دلار در مدت مشابه سال گذشته بالاتر بود.

درآمد اپل از آیفون در این مدت 26.4 میلیارد دلار بود که چهار میلیارد دلار بالاتر از پیش بینی تحلیلگران و بالاتر از درآمد 25.9 میلیارد دلاری در مدت مشابه سال 2019 بود.

درآمد خدمات اپل هم 13.1 میلیارد دلار بود که در مقایسه با 11.5 میلیارد دلار در مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان داد.

این نتایج مالی مثبت با برگزاری جلسه ضدانحصارطلبی از سوی کمیته کنگره آمریکا همزمان شد که در آن تیم کوک، مدیرعامل اپل درباره سیاستهای اپ استور این شرکت به ادای توضیح پرداخت. با توجه به این که اپ استور بخش مهمی از کسب و کار خدمات اپل است، تحلیلگران ممکن است این پرسش را از خود بپرسند که اپل چگونه پذیرای مقررات جدیدی خواهد شد که ممکن است پس از پایان تحقیقات کمیته فرعی ضدانحصارطلبی کنگره اعلام شود.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، رشد درآمد اپل در سه ماهه نخست سال 2020 تحت تاثیر شیوع پاندمی ویروس کرونا نصف شده بود و اپل در سه ماهه پیش به دلیل ابهامات ناشی از پاندمی کووید 19، دورنمای رشدی برای سه ماهه مالی سوم خود ارائه نکرد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 20663

به "درآمد نجومی اپل از فروش آیفون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درآمد نجومی اپل از فروش آیفون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید