دوباره ورود سامانه بارشی به کشور ، بارندگی های شدیدتر برای هفته آینده

به گزارش مجله سلو بلاگ، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی دیگری که به نسبت از سامانه قبلی قوی تر است، بعد از ظهر آدینه از سمت شمال غرب وارد کشور می گردد که بارش برف و باران به تدریج در این مناطق شروع خواهد شد.

دوباره ورود سامانه بارشی به کشور ، بارندگی های شدیدتر برای هفته آینده

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، فریبا گودرزی گفت: با خروج سامانه بارشی از کشور، امروز و فردا دوشنبه و سه شنبه 7 و 8 بهمن ماه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت که این شرایط سبب انباشت آلایندگی در هوای شهرهای صنعتی، پرجمعیت، پرتردد و کلان شهرها مانند تهران، کرج، اصفهان و اراک می گردد که افزایش غلظت آلاینده ها را به همراه خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی اضافه نمود: چهارشنبه موج ضعیفی از کشور عبور می نماید که شمال غرب و غرب را تحت تاثیر قرار می دهد. سپس روز پنجشنبه دامنه های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و بخش هایی از خراسان شمالی را در بر می گیرد که موجب بارش پراکنده در این مناطق می گردد و این ناپایداری سبب جابجایی هوا و کاهش غلظت آلاینده ها خواهد شد.

وی گفت: اما سامانه بارشی دیگری که به نسبت از سامانه قبلی قوی تر است، بعد از ظهر آدینه از سمت شمال غرب وارد کشور می گردد که بارش برف و باران به تدریج در این مناطق شروع خواهد شد. شنبه گستره بارش ها نوار غربی، دامنه های البرز و زاگرس مرکزی را در بر می گیرد.

وی ادامه داد: روز آدینه جریانات هوا بر روی سواحل شمالی جنوبی می گردد که افزایش نسبی دما به همراه وزش بادهای به نسبت شدید را در پی خواهد داشت. همچنین امروز و فردا آب های جنوب کشور مواج است.

  • غبار محلی در آسمان تهران

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه نمود: امروز آسمان تهران صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات با غبار محلی همراه خواهد بود، کمینه دمای امروز صبح پایتخت 1 درجه زیر صفر شد و بیشینه دمای امروز تهران به 7 درجه بالای صفر می رسد.

گودرزی گفت: اردبیل و زنجان با دمای 14 درجه زیر صفر و بندرعباس 20 درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم ترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 12375

به "دوباره ورود سامانه بارشی به کشور ، بارندگی های شدیدتر برای هفته آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوباره ورود سامانه بارشی به کشور ، بارندگی های شدیدتر برای هفته آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید