راه اندازی مرکز ارتقای شایستگی های حرفه ای در دانشگاه رازی

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران، یکی از مسائل فارغ التحصیلان دانشگاهی عدم مهارت در رشته های تخصصی است که آنها را در ورود به بازار کار با مشکل روبرو می نماید؛ در همین راستا و با هدف توانمندسازی و مهارت آموزی دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه امروز دوشنبه مرکز ارتقای شایستگی های حرفه ای دانشجویان به همت اداره کل فنی و حرفه ای و با همکاری این دانشگاه راه اندازی شد.

راه اندازی مرکز ارتقای شایستگی های حرفه ای در دانشگاه رازی

یاور محمدی مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه در حشیه افتتاح این مرکز در مصاحبه با خبرنگاران گفت: سال گذشته تفاهم نامه ای بین دانشگاه رازی و فنی و حرفه ای برای توانمندسازی مهارتی دانشجویانی که در مجموعه دانشگاه مشغول تحصیل هستند انجام گرفت که بر اساس آن راه اندازی این مرکز ساماندهی و پردازش شد.

وی رباتیک، کارآفرینی و کشاورزی را سه محور اصلی هماری دو طرف بیان کرد و اضافه نمود: دانشگاه رازی اساتید توانمند و قابلیت بالایی در زمینه دانش تئوریک دارد و با همکاری سازمان فنی و حرفه ای در زمینه ارتقای مهارت های دانشجویان می توان گام های خوبی برداشت.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه بیان داشت: در گام اول 70 نفر از دانشجویان در این دوره ها ثبت نام نموده اند و بخشی از این آموزش ها در این مرکز و بخش دیگر در کارگاه های فنی و حرفه ای به آنها ارائه می گردد.

محمدی توضیح داد: خروجی افزایش مهارت ها در کنار توانمندی های تئوریک دانشگاه نیروهای آماده به کار و توانمندی خواهد بود که به بازار کار وارد می شوند.

وی در مورد حمایت از دانشجویانی که در این دوره ها شرکت می نمایند نیز گفت: در زمینه اشتغال زایی برای ورود به بازار کار فضای کسب و کار را برای آموزش دیدگان تسهیل خواهیم کرد.

دکتر اعلمی آل آقا رییس دانشگاه رازی کرمانشاه هم در مصاحبه با خبرنگاران گفت: مرکز ارتقای مهارت آموزی دانشجویان با همت و مشارکت اداره کل فنی و حرفه ای افتتاح کردیم.

وی اضافه نمود: با این مرکز طبیعتا از ظرفیت فنی و حرفه ای و دانشگاه استفاده خواهیم کرد تا به شرایطی برسیم که ضعف در زمینه مهارتی دانشجویان رفع گردد.

رییس دانشگاه رازی اظهار امیدواری کرد که راه اندازی این مرکز شروعی برای فعالیت در زمینه های دیگر باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 1286

به "راه اندازی مرکز ارتقای شایستگی های حرفه ای در دانشگاه رازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی مرکز ارتقای شایستگی های حرفه ای در دانشگاه رازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید