برطرف خطر اضطراری و صدور مجوزهای تعمیرات فوریتی در محلات کم&zwnjبرخوردار

به گزارش مجله سلو بلاگ، تهران (پانا)-در جلسه‌ای با حضور مسولان شهری، برطرف خطر اضطراری و صدور مجوزهای تعمیرات فوریتی در محلات کم‌برخوردار منطقه 12 آنالیز و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

برطرف خطر اضطراری و صدور مجوزهای تعمیرات فوریتی در محلات کم&zwnjبرخوردار

جهت دریافت خدمات اجرای تعمیرات کلی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. تعمیرات جزئی و کلی ساختمان با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

در این جلسه نخست سعادتی شهردار منطقه 12 ضمن قدردانی از تصویب یک‌ فوریت طرح پیشنهادی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در خصوص الزام شهرداری تهران در تهیه طرح تفصیلی ویژه برای منطقه 12 در هفته گذشته گفت: در محله هرندی با بناهای ناایمن کوچک‌اندازه و با بافت قطعات ریزدانه روبه‌رو هستیم که با روش‌های معمول اعطای مجوز نمی‌توان برای آنها گره‌گشایی کرد. این موضوع یکی از مواردی است که ضرورت تهیه طرح تفصیلی ویژه برای منطقه 12 را نشان می‌دهد.

وی اضافه نمود: از آنجا که در فصل بارش، هر لحظه بیم آن می‌رود که سقف این خانه‌ها ریزش کند، به‌طور جدی احتیاجمند تعمیرات و بازسازی هستند. اکنون خواسته ساکنان این ساختمان‌ها این است که خانه‌هایشان را با همان متراژی که دارد، با مصالح جدید و سازه مقاوم بازسازی نمایند؛ چراکه این خانه کوچک، شاید همه دارایی یک خانوار به شمار رود و در حفظ این سرپناه، نه متراژ و نه طبقه مازادی می‌خواهند.

سعادتی با ابراز علاقه‌مندی برای فراهم‌شدن شرایط قانونی برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی در این حوزه بیان نمود: در حال حاضر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، کمیته امداد، قرارگاه‌های محرومیت‌زدایی و خیرین و مالکین برای حل این مشکل دست‌به‌دست هم داده‌اند و درخواست من این است که مسیری برای صدور پروانه برای تخریب و نوسازی اضطراری با توجه به حساسیت این بناها و میزان آسیبی که به آنها وارد شده، ایجاد گردد تا با سرعت و امکانات قانونی جدید این امر صورت پذیرد.

در ادامه گلپایگانی معاون شهر دار تهران با تأکید بر اهمیت پرداختن به اسکان کم‌درآمدها در شهر و بیان این نکته که شهر خوب، شهری است که برای همه اقشار جامعه، فضای مناسب زندگی را فراهم سازد، گفت: به‌رسمیت‌شناختن اسکان کم‌درآمدها به همراه حفظ کرامت انسانی آنها، کلیدی‌ترین نکته‌ای است که شاید در دوره‌های قبلی شهرسازی و مدیریت شهری فراموش شده و به همین دلیل تمهیداتی مانند مسکن مهر به دلیل فاصله زیاد تا شهر با استقبال این قشر روبه‌رو نشد.

وی ادامه داد: مطابق قانون اساسی، وظیفه حکومت و شهر است که برای افراد کم‌درآمد، فضای زندگی حداقلی که داشتن یک سرپناه امن است، مهیا سازد و توان آن هم در کشور موجود است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در تأیید سخنان شهردار منطقه 12 گفت: باید در چنین محله‌هایی، لااقل همین بنایی را که الان داریم و در شرایط اضطراری است، تعمیر و آماده سکونت کنیم؛ بدون سخت‌گیری‌های رایج در زمینه تأمین پارکینگ و... که شاید احتیاج اساسی این خانه‌ها هم نیست.

سالاری عضو شورای شهر نیز با یادآوری این نکته که در منطقه 12 مشکل ما این است که طرح تفصیلی شهر تهران که به صورت یکپارچه و مبتنی بر یک‌سری مبانی و شاخص برای همه مناطق و محلات تدوین شده، کارآیی ندارد، بیان نمود: در واقع اگر بخواهیم تحقق‌پذیری طرح تفصیلی که یکی از مصوبات شورا در ابتدای همین دوره بوده، آنالیز کنیم، متوجه می‌شویم یکی از دلایلی که تکالیف طرح تفصیلی به پایان نمی‌رسد، همین مسأله است؛ به‌ویژه بحث پارکینگ که یکی از موانع جدی در حوزه نوسازی بافت فرسوده است.

بنا براعلام روابط عمومی منطقه12. وی با ابراز رضایت از اینکه اکنون دغدغه این بازنگری در طرح تفصیلی، هم در منطقه 12، هم در شهرداری تهران و هم در کمیسیون ماده پنج ایجاد شده، ادامه داد: محله هرندی می‌تواند به عنوان محله پایلوت در این بازنگری قرار گیرد و در این محله با شرایط خاص خود این محله، چندین خانه متعلق به بافت فرسوده نوسازی گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 25051

به "برطرف خطر اضطراری و صدور مجوزهای تعمیرات فوریتی در محلات کم&zwnjبرخوردار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف خطر اضطراری و صدور مجوزهای تعمیرات فوریتی در محلات کم&zwnjبرخوردار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید