سامسونگ هم با فروش کم و کاهش سود روبرو شده است

به گزارش مجله سلو بلاگ، شرکت سامسونگ الکترونیکس در سه ماهه سوم سال 2018 توانسته بود رکورد سوددهی خود را بشکند اما در سه ماهه پایانی سال 2018، اوضاع اصلا برای سامسونگ خوب نبوده است. این شرکت امروز میزان درآمد ها و سوددهی خود را در سه ماهه منتهی به 31 دسامبر 2018 منتشر نموده که نشان از افت درآمد و سوددهی این شرکت دارد. Samsung در سه ماهه پایانی سال 2018 حدود 52.5 میلیارد دلار درآمد داشت که 11 درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل تر کمتر بوده است. درآمد عملیاتی سامسونگ در این زمان نیز 29 درصد کاهش داشته است.

سامسونگ هم با فروش کم و کاهش سود روبرو شده است

این آمار سرمایه گذاران این غول تکنولوژی را شوکه نموده است. پیش تر تصور می شد Samsung بتواند حدود 11.7 میلیارد دلار سود عملیاتی کسب کند اما سود عملیاتی این شرکت در سه ماهه انتهای 2018 حدود 19 درصد کمتر از آن چیزی است که پیش بینی شده است. این موضوع آنقدر شوکه کننده است که سامسونگ بلافاصله پس از انتشار این آمار، یک بیانیه در این زمینه منتشر نموده است.

دو دلیل اصلی که سامسونگ نتوانسته عملکرد موفق خود در تابستان گذشته را تکرار کند، تقاضای کم در کسب و کار حافظه و همچنین تشدید رقابت در بازار موبایل های هوشمند، از جمله دلایل کاهش فروش و سوددهی Samsung هستند. سامسونگ می گوید در کسب و کار حافظه به دلیل رکود در بازار موبایل های هوشمند، با مشکل روبرو شده و فروش کمتری داشته است.

برای سه ماهه اول سال 2019 نیز Samsung انتظار دارد همچنان در بخش درآمد ها ضعیف عمل کند چرا که هنوز مشکل بازار حافظه حل نشده و به نظر نمی رسد تا سه ماه آینده اتفاقی بیفتد که به یک باره تقاضا برای حافظه های ساخت Samsung افزایش یابد. در عوض سامسونگ اعلام نموده که عرضه گوشی 5G و گوشی تاشو این شرکت، می تواند عملکرد بخش موبایل را در درآمدها بهبود ببخشد. همچنین در حال حاضر، بازار نمایشگرهای OLED هنوز خوب است و سامسونگ انتظار دارد در این بخش نیز همچنان سود خوبی داشته باشد.

نمی توانیم این خبر را ببینیم و آن را با خبر کاهش درآمد های اپل مقایسه نکنیم. اپل نیز اعلام نموده است که در سه ماهه انتهای سال 2018 با کاهش درآمد روبرو شده است. هر دو شرکت Samsung و اپل از یک درد مشترک رنج می برند و آن اشباع شدن بازار پرچمداران است. در همین حین اپل نیز یکی از دلایل کاهش درآمدهای خود را، افت فروش محصولاتش در چین عنوان نموده و جالب است بدانید که سامسونگ نیز با همین مشکل روبرو است و بازار را به هواوی و شیائومی در کشور چین، واگذار نموده است. البته کاهش درآمد و رکود در بازار حافظه ها فقط مختص به سامسونگ است و اپل چنین مسئله ای ندارد. در نهایت برای فهمیدن جزئیات بیشتر از میزان درآمدهای سامسونگ در سال 2018، باید تا انتها ماه جاری صبر کنیم.

منبع: TheVerge

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 2259

به "سامسونگ هم با فروش کم و کاهش سود روبرو شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ هم با فروش کم و کاهش سود روبرو شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید