سنا راهی برای گریز از تحقیقات استیضاح ندارد

به گزارش مجله سلو بلاگ، یک دستیار جمهوری خواه رهبری سنا تاکید نمود، چنانچه مجلس نمایندگان آمریکا به نفع اتهامات رسمی عیه دونالد ترامپ رای دهد، هیچ راهی نیست که سنا از ارائه مفاد استیضاح علیه رئیس جمهوری آمریکا خودداری کند.

سنا راهی برای گریز از تحقیقات استیضاح ندارد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از شبکه خبری بلومبرگ، براساس قوانین آمریکا، نقش مجلس نمایندگان آمریکا آنالیز مفاد استیضاح علیه شخص -در این مورد، رئیس جمهوری آمریکا- است. چنانچه این امر تایید گردد، بعد سنای آمریکا آنالیز می نماید که آیا آن شخص از مقامش عزل گردد یا خیر.

این دستیار درباره آنچه احتمالا در سنا رخ خواهد داد، گفت این نهاد تحت رهبری جمهوری خواستار و رهبرش سناتور میچ مک کانل، نمی توانند به سادگی نتیجه آنالیز مجلس نمایندگان آمریکا را که دست اکثریت دموکرات هاست، نادیده بگیرند و کاری صورت ندهند؛ آن طور که بعضی از گزارش ها حکایت دارد.

این مقام در سنای آمریکا گفت، قوانین استیضاح در این مورد معین است و سوالات در گذشته پرسیده شده و پاسخ داده شده است. بر این اساس، قوانین و فرایندها بر برپایی فوری هرگونه دادگاه استیضاح در سنای ایالات متحده آمریکا تاکید دارند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دموکرات های این مجلس را در جهت استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قرار داده است. این پرونده حول اتهامات ترامپ برای دسترسی نامناسب به اطلاعات به وسیله یک رهبر خارجی -رئیس جمهوری اوکراین- برای تحقیق درباره یک رقیب سیاسی -جو بایدن دموکرات- متمرکز است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 8902

به "سنا راهی برای گریز از تحقیقات استیضاح ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنا راهی برای گریز از تحقیقات استیضاح ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید