سوختگی شیمیایی چشم در یک نگاه

به گزارش مجله سلو بلاگ، سوختگی های شیمیایی چشم، می توانند دید را به مخاطره اندازند. اگر شغلتان مستلزم استفاده از مواد شیمیایی خطرناک است، نسبت به خطرات آن هوشیار باشید. از چشم های خود از طریق عینک ایمنی یا حفاظ دار، محافظت کنید. از محل نزدیک ترین منبع آب پاکیزه آگاه باشید تا در موارد احتیاج، چشم را با آب فراوان شستشو دهید. به یاد داشته باشید

سوختگی شیمیایی چشم در یک نگاه

سوختگی شیمیایی چشم در یک نگاه

نویسنده: دکتر مجید سلطانی

سوختگی های شیمیایی چشم، می توانند دید را به مخاطره اندازند. اگر شغلتان مستلزم استفاده از مواد شیمیایی خطرناک است، نسبت به خطرات آن هوشیار باشید. از چشم های خود از طریق عینک ایمنی یا حفاظ دار، محافظت کنید. از محل نزدیک ترین منبع آب پاکیزه آگاه باشید تا در موارد احتیاج، چشم را با آب فراوان شستشو دهید. به یاد داشته باشید محصولات پاک نماینده مورد استفاده در خانه، به ویژه آنها که حاوی آمونیاک و یا مواد سفیدنماینده هستند و مواد شیمیایی باغبانی می توانند صدمات جدی ایجاد نمایند. تماس مستقیم و پاشیدن ماده شیمیایی به چشم، خطرناک ترین حالت است اما گاز و غبار غلیظ آنها هم باعث صدمه می گردد. اگر ماده شیمیایی، یک یا هر دو چشم شما را بسوزاند، متوجه وقوع آن می شوید. چشم شما درد می گیرد. به نور حساس شده یا دچار تاری دید می شوید.

درمان

بلافاصله چشمان خود را با آب پرفشار و تمیز به مدت 15 تا 30 دقیقه بشویید. برای ایجاد فشار مطلوب، سرخود را زیر شیر آب بگیرید یا از یک منبع تمیز، آب را به داخل چشم بپاشید. حین شستشو، چشم ها را تا حد امکان به طور کامل باز نگه دارید. سوختگی چشم، یک اورژانس شیمیایی است و باید بدون درنگ درمان گردد.

به بخش اورژانس بیمارستان نزدیک محل خود مراجعه کنید یا با چشم پزشکتان تماس بگیرید. پزشک ممکن است برای معاینه و درمان چشم از داروی بی حسی موضعی به منظور کاهش درد استفاده کند. بسته به وسعت آسیب، ممکن است چشم با نوار زخم بندی بسته گردد یا با یک آنتی بیوتیک درمان شده و به چشم فرصت ترمیم خود به خود داده گردد. صدمات جدی ملتحمه، قرنیه یا پلک ممکن است به ترمیم جراحی احتیاج داشته باشد که بعدا انجام خواهد شد.

منبع: http://www.salamat.com

ae

منبع: راسخون
انتشار: 31 شهریور 1400 بروزرسانی: 31 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 36172

به "سوختگی شیمیایی چشم در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوختگی شیمیایی چشم در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید