فرار مالیاتی 23 میلیارد دلاری گوگل در اروپا

به گزارش مجله سلو بلاگ، بر اساس اسناد و مدارک ارائه شده در اتاق بازرگانی هلند، گوگل در سال 2017 بیش از 19.9 میلیارد یورو معادل 22.7 میلیارد دلار به وسیله کمپانی محلی خود به برمودا منتقل نموده تا مالیات خارجی کمتری پرداخت کند.

فرار مالیاتی 23 میلیارد دلاری گوگل در اروپا

به گزارش خبرنگاران، میزان پول منتقل شده توسط Google Netherlands Holdings BV چهار میلیارد یورو بیشتر از سال 2016 بوده است. مالیات پرداختی این شرکت طبق اسناد 3.4 میلیون یورو در هلند بوده است.

سخنگوی گوگل در اظهارات رسمی گفت ما تمام مالیات خود را در کشورهای مختلف بر اساس قوانین آن کشور پرداخت نموده ایم و به طور متوسط در ده سال گذشته بیش از 26 درصد در سطح دنیا مالیات خود را داده ایم.

شرکت های تابعه گوگل در خارج از آمریکا درآمد حاصله را به شرکت Google Ireland Holdings ریخته که این شرکت دفتر مرکزی خود را در برمودا، جایی که هیچ مالیاتی پرداخت نمی گردد، دایر نموده است.

درواقع با انتقال دارایی به برمودا، عملاً گوگل از پرداخت مالیات خود را معاف نموده است و این استراتژی این کمپانی آی تی در این سال ها بوده است. استراتژی موسوم به Double Irish, Dutch Sandwich اشاره به این دارد که پول در نهایت از اروپا و .. خارج شده و بدون پرداخت مالیات وارد آمریکا می گردد و بدین ترتیب پول حاصله از شعبات خارجی بدون پرداخت مالیات وارد سیستم مالی کمپانی در آمریکا می گردد.

به همین دلیل اتحادیه اروپایی تصمیم گرفت تا مانع از این گردد که غول های آی تی پول خود را بدون پرداخت مالیات از این قاره خارج نمایند و با فشار به ایرلند قرار شده تا از 2020 این روند متوقف گردد.

5656

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 2233

به "فرار مالیاتی 23 میلیارد دلاری گوگل در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرار مالیاتی 23 میلیارد دلاری گوگل در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید