قطار، پلنگ ماده را در فیروزکوه زیر گرفت

به گزارش مجله سلو بلاگ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه از تلف شدن یک قلاده پلنگ در مناطق تحت مدیریت این شهرستان براثر برخورد با قطار خبر داد.

قطار، پلنگ ماده را در فیروزکوه زیر گرفت

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان تهران، فرشاد فیروزنیا در تشریح جزئیات این حادثه گفت: حوالی ساعت 2 بامداد امروز دوشنبه 12 اسفند، در اثر برخورد قطار جهت سراسری تهران- گرگان با یک قلاده پلنگ ماده دوساله در منطقه تنگه سلو، متأسفانه این حیوان تلف شد.

وی افزود: در جریان این حادثه عوامل راهداری راه آهن فیروزکوه به محض اطلاع از طریق لوکوموتیوران مبنی بر برخورد یک حیوان با قطار، سریعاً به همراه محیط بانان به سر محیط بانی انزها فیروزکوه به محل موردنظر مراجعه کرده و با لاشه این پلنگ در کناره بیرونی ریل قطار و در یکی از تونل ها روبرو می شوند.

فیروزنیا تاریکی شب و نبود دید مناسب لوکوموتیوران و همچنین بی توجهی حیوان را دلیل اصلی این اتفاق دانست و شرح داد: متأسفانه به دلیل قرارگیری این جهت قطار در مرز منطقه تحت مدیریت محیط زیست، بعضی اوقات حیات وحش به سمت جهت قطار حرکت می کنند و تا به امروز در مواردی به محض رؤیت حیوانات در ریل، قطار متوقف شده و در بعضی موارد مثل این مورد هم به علت تاریکی شب و یا سرعت بالا امکان توقف وجود نداشته و با حیات وحش برخورد کرده است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه از مسئولان راه آهن خواست تا با توجه به اتفاقات مشابه برخورد قطار با حیات وحش در بخش هایی از این جهت، نسبت به اتخاذ تمهیدات و پیش بینی های لازم برای پیشگیری و کاهش این اتفاقات اقدام مناسبی انجام دهند.

پلنگ ایرانی در لیست قرمز و گونه های در معرض خطر انقراض سازمان ملل متحد قرار گرفته است.

بنا به گزارش ها، شمار پلنگ ایرانی در حال حاضر در نقاط مختلف کشور بین 500 تا 800 قلاده برآورد می شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 13388

به "قطار، پلنگ ماده را در فیروزکوه زیر گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطار، پلنگ ماده را در فیروزکوه زیر گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید