مدرسهسازی به سبک پهلوانان؛ 3 روستای محروم صاحب مدرسه میشوند

به گزارش مجله سلو بلاگ، تهران (پانا) - مدرسه پهلوان کمیل قاسمی دارنده مدال طلا و نقره کشتی آزاد المپیک در منطقه محروم و مرزی خراسان رضوی افتتاح شد.

مدرسهسازی به سبک پهلوانان؛ 3 روستای محروم صاحب مدرسه میشوند

کمیل قاسمی دارنده مدال طلای بازی های المپیک 2012 لندن، دارنده مدال نقره بازی های المپیک 2016 ریو در کشتی آزاد - دسته سنگین وزن - در گفت وگو با پانا درباره فعالیت های خیرخواهانه در راستای افتتاح مدارس در مناطق محروم و مرزی گفت: ما یک موسسه خیریه تحت عنوان خادمین حضرت علی ابن ابی طالب داریم که به مدیریت رسول خادم از قهرمانان گذشته کشور و چند تن از ورزشکاران و قهرمانان کشتی به همراه پرویز پرستویی از هنرمندان خوب کشور در امور خیریه فعالیت می نماید.

وی اضافه نمود: این موسسه با هدف یاری به حل مسائل دانش آموزان مناطق محروم فعالیت دارد و درباره موضوع مدرسه سازی به یاری خیرین نیز اهمیت می دهد. خیرین مدرسه ساز نیز واریزی های زیادی را به این موسسه داشتند و ما برای ساخت مدارس مناطق محروم فعالیت ها را به کار می گیریم.

قاسمی با بیان اینکه تا به امروز 2 تا 3 مدرسه در سیستان و بلوچستان افتتاح کردیم و به تازگی در خراسان رضوی نیز در روستای عباس آباد شهرستان صالح آباد - مرز ایران، افغانستان و ترکمنستان - که منطقه محرومی نیز است مدرسه ای افتتاح و به نام من نامگذاری شده است.

این پهلوان کشتی ادامه داد: در این روستا که در ارتفاعات کوهستانی قرار گرفته است این مدرسه به یاری خدا و دوستان ساخته شد؛ این مدرسه تک کلاسه است و چون دانش آموزان آن روستا دسترسی سختی به نزدیکترین مدرسه خود داشتند ساخته شده است. 2 مدرسه دیگر نیز در روستاهای سیاه کله و حاجی آباد از توابع صالح آباد در دست ساخت است که تا حدود 2 ماه آینده افتتاح می گردد.

وی افزود: در خراسان رضوی با همکاری اداره کل نوسازی صالح آباد و سازمان نوسازی مدارس کشور همچنین استانداری، این مدرسه ساخته شد؛ ما برای دانش آموزان در روستاها و مناطق محروم مدرسه می سازیم که در این راستا زمینی در هر منطقه به ما برای احداث داده می گردد و موسسه نیز کار ساخت و تامین منابع را انجام می دهد.

به گزارش پانا، کمیل قاسمی همیشه و به ویژه پس از سرانجام دوران فعالیت حرفه ای خود در ورزش، در امور خیرخواهانه در ایران فعالیت داشته و به همراه دیگر قهرمانان ورزش کشتی این کشور همچون رسول خادم، احسان لشگری و حسن رحیمی در روستاها و مناطق مرزی و محروم و مناطق سیل زده و زلزله زده حضور به هم رسانده و با جمع آوری و توزیع مبالغ یاریی، اقلام بهداشتی، خوراکی و… به مردم کم برخوردار، حادثه دیده و بیمار یاری رسانی نموده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 26212

به "مدرسهسازی به سبک پهلوانان؛ 3 روستای محروم صاحب مدرسه میشوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدرسهسازی به سبک پهلوانان؛ 3 روستای محروم صاحب مدرسه میشوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید