مدویدیف: روابط روسیه و آمریکا به سطح دوران جنگ سرد بازگشته است

به گزارش مجله سلو بلاگ، معاون رئیس شورای امنیت روسیه معتقد است، روابط این کشور با آمریکا از رقابت به رویارویی تبدیل شده و اعمال تحریم ها و تشدید رویارویی باعث بازگشت روابط مسکو و واشنگتن به سطح دوران جنگ سرد شده و این شرایط خطرناک است.

مدویدیف: روابط روسیه و آمریکا به سطح دوران جنگ سرد بازگشته است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، دیمیتری مدویدیف معاون رئیس شورای امنیت روسیه دیدگاه خود درباره شرایط روابط کنونی روسیه و ایالات متحده را بیان نموده و یادآور شد که در نتیجه اعمال تحریم ها و تشدید رویارویی ها، روابط بین دو کشور به سطح دوره جنگ سرد بازگشته است.

مدویدیف در تفسیری برای این خبرگزاری که امروز (آدینه) منتشر شد، در این باره شرح داده است: طی سال های اخیر روابط روسیه و آمریکا عملاً از رقابت به سمت رویارویی رسیده است و در حقیقت، به سطح دوران جنگ سرد بازگشته است. پس از آن، دو کشور تا به این اندازه به رویارویی نظامی نزدیک نشده بودند. اعمال فشارهای تحریمی، تهدیدهای مکرر، تشدید رویارویی و دفاع از منافع خودخواهانه خود، مواردی هستند که دنیا را به سمت بی ثباتی دائمی سوق خواهد داد.

این مقام بلندپایه روس به فرایند توسعه اوضاع در جریان بحران دریای کارئیب در سال 1962 اشاره نمود، زمانی که اتحاد جماهیر شوروی در پاسخ به اقدامات طرف آمریکایی، تسلیحات راهبردی تهاجمی خود را در خاک کوبا مستقر نموده بود و ایالات متحده هم به نوبه خود و در ادامه رویارویی، حمله و محاصره دریایی را شروع کرد.

نائب رئیس شورای امنیت روسیه این نکته را در مورد این بحران مورد توجه قرار داد که پاسخ درازمدت، باعث پیدا شدن موشک های راهبردی در نقاط مختلف دنیا شد و این تنها عواقب منفی آن نبود. وی اضافه کرد: در آن موقع، شرایط بحرانی توسط رهبران دو کشور نجات پیدا کرد و آنها توانستند ارزیابی هوشیارانه ای از اوضاع نموده و به توافق دست یابند و برای این منظور حاضر به دادن امتیاز به طرف مقابل شدند.

روز گذشته جن ساکی سخنگوی کاخ سفید خاطرنشان کرد که ایالات متحده این حق را برای خود محفوظ می داند که تحریم های جدیدی را علیه روسیه اعمال کند.

پیش از این، آلکسی پوشکوف عضو ارشد کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه گفته بود که نشست سران ولادیمیر پوتین و جو بایدن می تواند منجر به عواقب منفی غیرقابل پیش بینی گردد. البته این سناتور ابراز اطمینان نموده که پوتین در دام سخنان تحریک آمیز احتمالی بایدن نخواهد افتاد و از عهده مذاکره با وی بر می آید، ولی به عقیده این مقام پارلمانی، چنین دیداری می تواند به سمت یک بحران کارائیب دیگر سوق پیدا کند که این بار پیرامون اوکراین شکل گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 31154

به "مدویدیف: روابط روسیه و آمریکا به سطح دوران جنگ سرد بازگشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدویدیف: روابط روسیه و آمریکا به سطح دوران جنگ سرد بازگشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید