مدیر مالی هواوی به کلاهبرداری متهم شد؛ احتمال 30 سال زندان

به گزارش مجله سلو بلاگ، طبق گزارش نیویورک تایمز، مدیر ارشد مالی هواوی متهم به کلاهبرداری شده و در صورت اثبات، ممکن است تا 30 سال محکوم به حبس در زندان گردد. منگ وانژو (Meng Wanzhou)، دختر موسس هواوی، متهم شده که با استفاده از یکی از شرکت های تابعه هواوی به نام SkyCom در سال های 2009 تا 2014 تحریم های علیه ایران را دور زده است. اگرچه این دو شرکت همواره ارتباط خود با یکدیگر را تکذیب نموده اند، اما مقامات آمریکایی اعتقاد دارند SkyCom یکی از شرکت های غیررسمی زیرمجموعه هواوی محسوب می گردد.

مدیر مالی هواوی به کلاهبرداری متهم شد؛ احتمال 30 سال زندان

در سال 2013، خبرگزاری رویترز متوجه شد که خانم وانژو یکی از اعضای هیئت مدیره SkyCom محسوب می گردد. این شرکت در اواخر سال 2010 می خواست تجهیزات مخابراتی HP را به ایران بفروشد. طبق گزارش ها، این معامله هیچوقت به پایان نرسید و هنوز معلوم نیست که در اتهامات فعلی علیه خانم وانژو این موضوع هم دخیل است یا نه.

تا اطلاع ثانوی، این مقام ارشد هواوی در کانادا باقی می ماند. روز گذشته مقامات قضایی کانادا با قرار وثیقه او موافقت نکردند و گفتند که احتمال فرار او از کانادا وجود دارد. وزارت دادگستری آمریکا خواستار استرداد او به این کشور است و آن ها 60 روز وقت دارند که درخواست خود را ارائه دهند. در صورت موافقت مقامات قضایی کانادا، خانم وانژو در آمریکا محاکمه خواهد شد.

بازداشت مدیر مالی هواوی در کانادا به اتهام نقض تحریم های ایران

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 2132

به "مدیر مالی هواوی به کلاهبرداری متهم شد؛ احتمال 30 سال زندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر مالی هواوی به کلاهبرداری متهم شد؛ احتمال 30 سال زندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید