مسکو: با وجود تحریم ها، به جدیدترین جنگ افزار ها مجهز می شویم

به گزارش مجله سلو بلاگ، یک مقام ارشد وزارت دفاع روسیه می گوید با وجود تحریم های آمریکا، نیرو های مسلح روسیه به زودی به پیشرفته ترین فناوری های تسلیحاتی مجهز می شوند.

مسکو: با وجود تحریم ها، به جدیدترین جنگ افزار ها مجهز می شویم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، معاون اول وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه گفت که نیرو های مسلح این کشور با وجود تحریم های آمریکا و بعضی متحدان این کشور، چندی دیگر به به روزترین تجهیزات جنگی از جمله سامانه های دفاع موشکی پیشرفته و بمب افکن های راهبردی جدید تجهیز خواهند شد.

به نوشته خبرگزاری شینهوا، آلکسی کریوروچکو معاون اول وزارت دفاع روسیه در تبادل نظر با یکی از نشریات این کشور گفت: باوجود تحریم های مالی غرب، با ایجاد سامانه های تسلیحاتی مستقل از نظر فنی قادر خواهیم بود با نوین ترین تجهیزات حتی پیشرفته ترین موشک های مافوق فراصوت مقابله کنیم.

این مقام ارشد روس گفت: تحویل موشک های بالستیک بین قاره ای سارمات-28 که باید جایگزین موشک های ویوودو در نیرو های موشکی گردد، از سال 2021 شروع خواهد شد.

وی گفت که این موشک جدید می تواند به اهدافی در فاصله 18000 کیلومتری حمله کند. کریوروچکو اضافه نمود که ارتش روسیه سال گذشته سامانه های موشکی اس-500 را با پیروزیت آزمایش کرد و آن ها سال 2020 در خدمت نیرو های مسلح خواهند بود.

این مقام ارشد روس گفت که وظیفه اصلی اس-500 رهگیری موشک های بالستیک برد متوسط تا برد 3500 کیلومتر و همچنین موشک های بالستیک قاره پیما است.

معاون اول وزارت دفاع روسیه همچنین از پرواز آزمایشی بمب افکن راهبردی تی یو-160 در سال 2021 و تحویل آن به واحد های مربوطه در سال 2023 اطلاع داد.

منابع مطلع چندی قبل از عزم روسیه بر آزمایش موشک جدید قاره پیمای سارمات که 15 کلاهک جنگی را حمل می نماید، اطلاع داده بودند.

وزارت دفاع روسیه اخیرا هم از شلیک پیروز یک موشک قاره پیمای خود از شهر آستراخان واقع در شمال دریای خزر اطلاع داد. وزارت دفاع روسیه بیان کرد این موشک قاره پیما از منطقه نظامی کاپوستین یار شلیک شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 12527

به "مسکو: با وجود تحریم ها، به جدیدترین جنگ افزار ها مجهز می شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: با وجود تحریم ها، به جدیدترین جنگ افزار ها مجهز می شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید