مقامات مسکو برای تشویق واکسیناسیون به خون آشام ها متوسل شدند

به گزارش مجله سلو بلاگ، مقامات بهداشتی مسکو که موج فزاینده تردید مردم درباره واکسیناسیون بچه هایشان روبرو هستند، برای حل این مشکل به متحدی غریب روی آورده اند: خون آشام ها.

مقامات مسکو برای تشویق واکسیناسیون به خون آشام ها متوسل شدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، ویدئویی که اداره بهداشت مسکو این هفته پست نموده است، یک مرد خون آشام سیاه پوش با موهای بلند و دختر کم سن وسالش را که دندان های نیش خون آشامی اش را نشان می دهد، به تصویر کشیده است.

پدر در این دیدار با دکتر از او می پرسد که آیا نوشیدن خون افراد واکسن نزده برای دخترش خطری ندارد.

دکتر پس از اینکه ابتدا پیشنهاد می نماید که بهتر است دخترش اصولاً خونی ننوشد، هشدار می دهد که خون افراد واکسن نزده بسیار خطرناک است و بعد درباره سودمندی های واکسن زدن صحبت می نماید.

پدر خون آشام می پرسد: پس علت اینکه بعضی از والدین نمی گذارند بچه هایشان واکسن بزنند این است؟ می خواهند نگذارند ما بچه هایشان را گاز بگیریم؟

این ویدئو با پیامی که والدین را به واکسن زدن بچه هایشان تشویق می نماید، سرانجام می یابد.

این ویدئو در حالی منتشر می گردد که مقامات شهر مسکو به دنبال راه هایی برای ترغیب مردم به واکسن زدن می گردند. نمایندگان شورای مسکو از جمله رئیس کمیته بهداشت عمومی شهر روز پنجشنبه 7 آذر پیشنهاد کردند که واکسیناسیون در مسکو اجباری گردد.

سازمان دنیای بهداشت و صندوق بچه ها سازمان ملل (یونیسف) در ماه ژوئیه هشدار دادند که میزان های واکسیناسیون در سراسر دنیا به طور خطرناکی پایین آمده است - و در بسیاری موارد علت بدگمانی فزاینده مردم به واکسن ها است.

سازمان دنیای بهداشت همچنین در ماه اوت اعلام نمود که شمار موارد ابتلا به سرخک در اروپا به شدت افزایش یافته است و در خصوص کاهش میزان واکسیناسیون بر ضد این بیماری هشدار داد.

روسیه به همراه اوکراین، قزاقستان و گرجستان از جمله کشورهایی هستند که 78 درصد موارد سرخک در شش ماه نخست سال 2019 در آن ها اتفاق افتاده اند.

جنبش ضد واکسیناسیون (anti-vax) را ادعاهای دروغین دراین باره که واکسیناسیون باعث عوارض مثل اوتیسم می گردد، شدت بخشیده است.

یک آنالیز از طریق دانشگاه جرج واشنگتن در آمریکا در سال پیش نشان داد که بات ها رسانه ها اجتماعی و ترول های روسی اطلاعات نادرستی درباره واکسن ها را در اینترنت پخش می نمایند تا باعث ایجاد آشوب در آمریکا شوند.

  • هشدار درباره شمار بی سابقه موارد سرخک در اروپا

  • انتقاد از جنبش ضد واکسیناسیون علیه آنفلوآنزای خوکی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 10897

به "مقامات مسکو برای تشویق واکسیناسیون به خون آشام ها متوسل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقامات مسکو برای تشویق واکسیناسیون به خون آشام ها متوسل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید