منتظر تخصیص بودجه بخش تعاون هستیم

به گزارش مجله سلو بلاگ، معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از افزایش 11 برابری بودجه بخش تعاون اطلاع داد و گفت: با دستور وزیر کار منابع صندوق های زیرمجموعه وزارت کار از جمله شستا و صندوق بیمه روستاییان جهت افزایش خدمات دهی در بانک های توسعه تعاون و رفاه کارگران سپرده گذاری می گردد.

منتظر تخصیص بودجه بخش تعاون هستیم

محمد کبیری ـ در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توافقی که میان معاونت تعاون و معاونت اشتغال وزارتخانه صورت گرفت، مقرر شد تمام دستگاه هایی که با سازمان برنامه و بودجه همکاری دارند از محل منابع تبصره 18 بودجه سال 97 تعاونی ها را مورد حمایت و در اولویت قرار بدهند.

وی ادامه داد: همچنین به دنبال دستور وزیرکار، صندوق شستا و صندوق بیمه روستاییان و عشایر مکلف شدند منابع خود را تا حد امکان در بانک توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران سپرده گذاری نمایند تا از این طریق منابع بانک تقویت گردد و امکان خدمات دهی بانک افزایش یابد.

کبیری درباره افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون نیز گفت: پیش از این مقرر شده بود از محل بدهی ناشی از عدم اجرای قانون بند 29 اصل 44 در بودجه 98 هزار میلیارد تومان گذاشته گردد و با دستور نوبخت 900 میلیارد تومانش را پرداخت نمایند. این دستور هم اکنون در خزانه است ولی شرایط بودجه کشور شرایط خاصی است و ما منتظر تخصیص این اعتبار هستیم.

معاون امور تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در عین حال از افزایش 11 برابری بودجه بخش تعاون اطلاع داد و گفت: با عنایت سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان مجلس، بودجه شکل گیری و توانمندسازی بخش تعاون برای سال جاری 11 برابر رشد داشته و در دو نوبت دستور تخصیص صادر شده که فعلا بخشی از آن از محل خزانه پرداخت شده و به طور کامل تخصیص پیدا ننموده که امیدواریم این اعتبار نیز به منظور تقویت و توانمندسازی تعاونی ها به طور کامل پرداخت گردد.

وی همچنین درباره روند واگذاری سرخابی ها، گفت: ما پیشنهاد خودمان را برای تشکیل تعاونی های سهامی عام و واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در این قالب مطرح نموده ایم و وزارت ورزش نیز مصمم به انجام این کار است ولی اینکه نحوه واگذاری چگونه باشد در دست آنالیز است.

به گزارش خبرنگاران،دولت در لایحه بودجه سال 98 منابع مربوط به یاری وزارت کار به شکل گیری و توسعه و توانمندسازی تعاونی ها را 10 میلیارد تومان پیش بینی نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 7402

به "منتظر تخصیص بودجه بخش تعاون هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منتظر تخصیص بودجه بخش تعاون هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید