ناو هواپیمابر چین در دریای چین جنوبی رزمایش برگزار کرد

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، ارتش چین از انجام رزمایشی با حضور ناوگروه تهاجمی شاندونگ در آبراه کلیدی دریای چین جنوبی اطلاع داد.

ناو هواپیمابر چین در دریای چین جنوبی رزمایش برگزار کرد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

این رزمایش تمرینی عادی و یکی از وظایف سالانه نیروی دریایی چین تلقی شده است حال آنکه گائو شیوچنگ سخنگوی نیروی دریایی چین می گوید این امری مشروع در اثبات توانایی دفاع از تمامیت ارضی است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که دنیا به این رزمایش نگاهی معقول داشته باشد.

ماه گذشته میلادی، نیروی دریایی چین اعلام نمود که همزمان با تشدید تنش ها پیرامون تایوان که بخشی از تمامیت ارضی چین است؛ انجام چنین رزمایش هایی نیز بیشتر می گردد.

رزم ناوهای آمریکایی تا به امروز چندین بار طی سال میلادی جاری در اطراف جزایر مصنوعی چین در منطقه مورد مناقشه دریای چین جنوبی جولان داده اند- اقدامی که با واکنش شدید پکن روبرو شده است.

نیروی دریایی آمریکا چندین بار هم از تنگه تایوان عبور نموده است.

ویتنام، مالزی، فیلیپین و برونئی نیز ادعاهای مشابهی را درباره مالکیت دریای چین جنوبی مطرح می نمایند حال آنکه آمریکا با دامن زدن به این اختلافات، سعی به تحریک احساسات ضدچینی دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 32801

به "ناو هواپیمابر چین در دریای چین جنوبی رزمایش برگزار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناو هواپیمابر چین در دریای چین جنوبی رزمایش برگزار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید