نخست وزیر کره جنوبی از سمت خود کنار رفت؛ خانه تکانی در کاخ آبی

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرگزاری یونهاپ اظهار داشت که رئیس جمهور کره جنوبی برای ترمیم کابینه افراد جدیدی را به عنوان نخست وزیر و شش وزارتخانه دیگر معرفی نموده است.

نخست وزیر کره جنوبی از سمت خود کنار رفت؛ خانه تکانی در کاخ آبی

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پایگاه خبری بلومبرگ روز آدینه گزارش داد که نخست وزیر کره جنوبی استعفای خود را به مون جائه این رئیس جمهور این کشور تقدیم نموده است تا برای انتخابات ریاست جمهوری که سال بعد برگزار خواهد گردد آماده گردد.

بعضی منابع خبری، استعفای چونگ سه کیون را به دلیل اختلاف با رئیس جمهور درباره اصلاحات پیشنهادی دولت عنوان نموده اند.

چونگ سه کیون که از ژانویه 2020 به عنوان نخست وزیر در دولت مون جائه این فعالیت می نماید روز آدینه اعلام نموده که از سمت خود کنار رفته است. این اقدام به او اجازه می دهد که به عنوان نامزد حزب دموکراتیک پیشرو که ریاست آن را مون جائه بر عهده دارد در انتخابات شرکت کند.

در عین حال خبرگزرای یونهاپ گزارش داد که رئیس جمهور کره جنوبی کیم بو کیوم وزیر کشور را به عنوان نامزد جانشینی چونگ سه کیون معرفی نموده است.

ریاست جمهوری کره جنوبی در بیانیه ای از جدا شدن چونگ سه کیون از دولت ابزار تاسف نموده است.

کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام نمود، علاوه بر نخست وزیر، افراد جدیدی برای وزارت خانه های کار، زمین، صنعت و انرژی، علوم و اقیانوسها معرفی نموده است.

خبرگزاری یونهاپ پیش از این به نقل از منابعی در دولت کره جنوبی گزارش داده بود که چونگ سیه-کیون نخست وزیر کره جنوبی احتمالا هفته آینده از سمت خود استعفا می نماید.

این منبع مطلع که نخواسته نامش فاش گردد گفته بود، چونگ پس از بازگشت از سفر خود از منطقه غرب آسیا میخواهد پیشنهاد استعفای خود را به رئیس جمهور کره جنوبی ارائه کند.

چونگ هفته پیش به تهران سفر نموده و با مقامات ارشد ایران از جمله رئیس مجلس، معاون اول رئیس جمهور و علی لاریجانی ملاقات و درباره دارایی های بلوکه شده ایران در بانکهای کره جنوبی رایزنی نموده بود.

چونگ طی اظهاراتی در روز آدینه گفته، به عنوان نخست وزیر در دولت مون جائه، تمام تلاشم را کردم تا حد انصاف را رعایت کنم اما ما هنوز راه زیادی در پیش داریم.

هفته گذشته حزب حاکم کره جنوبی در انتخابات شهرداری ها در دو شهر عظیم این کشور سئول و بوسان متحمل سنگینترین شکست در پنج سال گذشته شد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 30863

به "نخست وزیر کره جنوبی از سمت خود کنار رفت؛ خانه تکانی در کاخ آبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر کره جنوبی از سمت خود کنار رفت؛ خانه تکانی در کاخ آبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید