نماینده عراقی: فراکسیون های کُرد باید نامزدهای خود را تغییر دهند

به گزارش مجله سلو بلاگ، نماینده عضو فراکسیون الفتح عراق با اشاره به مخالفت گسترده احزاب سیاسی با نامزدهای احزاب کُرد برای تصدی پست وزارت دادگستری و خارجه، گفت که پرونده و سابقه این افراد جنجالی است.

نماینده عراقی: فراکسیون های کُرد باید نامزدهای خود را تغییر دهند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یکی از قانون گذاران عراقی گفت نامزدهای احزاب و فراکسیون های کُرد عراق برای وزارت خانه های خارجه و دادگستری مقبولیت ندارند و باید جایگزین شوند.

خبرگزاری المعلومه عراق به نقل از حنین القدو، کننده عضو فراکسیون الفتح در مجلس این کشور سه شنبه گزارش داد که فراکسیون های کرد در مجلس، به صورت رسمی خالد شوانی و فؤاد حسین را به ترتیب به عنوان نامزد خود برای وزارتخانه دادگستری و خارجه در کابینه مصطفی الکاظمی معرفی کرده اند ولی باید آن هار ا عوض کنند.

او در چرایی این گفته، گفت: فراکسیون های سیاسی با نامزدی دو فرد مذکور مخالفت گسترده ای دارند و ممکن نیست که مجلس به آن ها رأی اعتماد بدهد.

این کننده عراقی با اشاره به سابق این دو نامزد گفت که خالد شوانی پیشتر به روی نیروهای امنیتی سلاح کشیده بود و فؤاد حسین نیز در وزارت دارایی عملکرد خوبی نداشته است.

گذشته از این، شوانی (عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق) سه سال پیش در جریان همه پرسی غیرقانونی کردستان عراق، از این همه پرسی حمایت کرده بود. گروه های عراقی می گویند وزرا باید چهره ملی-مردمی داشته باشند نه حزبی و فرقه ای.

کننده مجلس عراق گفت که احزاب کرد برای اینکه نامزدهای آن رأی اعتماد بگیرند، چاره ای جز تغییر این دو نفر ندارند.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر جدید عراق پنجشنبه گذشته (18 اردیبهشت) از مجلس عراق رأی اعتماد گرفت و 15 وزیر از بین 20 وزیر پیروز به کسب رأی اعتماد شدند. وزارتخانه های دادگستری و خارجه از جمله این پنج وزارت خانه بی وزیر بوده و قرار است در جلسات آینده، جلسه رأی اعتماد به نامزدهای اعلام شده برگزار شود.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 19 تیر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 17074

به "نماینده عراقی: فراکسیون های کُرد باید نامزدهای خود را تغییر دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده عراقی: فراکسیون های کُرد باید نامزدهای خود را تغییر دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید