هشدار درباره شیوع عفونت های ویروسی چشم در فصل سرد

به گزارش مجله سلو بلاگ، رعایت بهداشت فردی و جمعی مهم ترین عامل در پیشگیری از شیوع عفونت های ویروسی چشم است.

هشدار درباره شیوع عفونت های ویروسی چشم در فصل سرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محمود جباروند رئیس انجمن چشم پزشکی ایران گفت: در فصل سرما عفونت های ویروسی چشم یا آدنو ویروس در بعضی مواقع چشم را مبتلا می نماید و باعث ایجاد کدورت در سطح قرنیه چشم می گردد که کاهش دید بیمار، ترس از نور و احساس جسم خارجی در چشم از عوارض آن است.

وی با توصیه به مردم در مراقبت از سلامت چشم ها اظهار کرد: افرادی که دچار عفونت های تنفسی هستند و سرماخوردگی دارند و این عفونت به چشم های آنها سرایت نموده است حتماً استراحت کامل نمایند و در محیط های پرجمعیت حاضر نشوند.

جباروند ادامه داد: افرادی که دچار عفونت های ویروسی چشمی می شوند سعی نمایند در مرخصی باشند و بهداشت فردی را رعایت نمایند و از دست دادن و روبوسی با دیگران به مدت 7 تا 10 روز پرهیز نمایند تا باعث انتشار آلودگی به افراد دیگر نشوند.

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران اضافه کرد: ویروس عفونت چشمی بسیار مسری است و باعث آلودگی افراد دیگر می گردد و مسائل چشمی که ایجاد می نماید بسیار شدید است. سرماخوردگی هایی که به چشم می زند معروف به آدنو ویروس است که باید مراقبت گردد.

وی شرح داد: زمانی که در معرض هوای آلوده قرار می گیریم بهتر است لبه پلک ها را با آب و شامپو بچه کاملا شست ، زیرا این کار باعث می گردد تمام رسوبات آلوده ای که روی پلک و مژه نشسته پاک گردد و حساسیت چشم و تاثیرات آن در لایه های اشکی را کم می نماید.

جباروند با تاکید بر رعایت بهداشت فردی و شستن چشم ها و عدم تماس دست روی پلک ها و مژه ها برای پیشگیری از ابتلا به عفونت ویروسی چشمی، گفت: شیوع این عارضه در فصول سرما و تابستان بیشتر است و بچه ها نیز به آن مبتلا می شوند و پدر و مادر به وسیله کودک مبتلا می شوند.

این چشم پزشک شرح داد: متاسفانه این روزها این ویروس ها زیاد شده است و فقط با رعایت بهداشت فردی و جمعی می توان از شیوع آن پیشگیری کرد.

وی با اشاره به خوددرمانی هایی که بعضاً خانواده ها عادت به انجام آن ها دارند، گفت: به هیچ وجه درمان خودسرانه نباید انجام گردد و چشم پزشک باید فرد مبتلا را معاینه کند. این عارضه چشمی خود به خود مهار می گردد، ولی تجویز بعضی داروها می تواند از بروز عفونت های ثانویه جلوگیری کند.

جباروند با خطاب قرار دادن خانواده ها و افرادی که دچار عارضه عفونت ویروسی چشمی می شوند، اضافه کرد: خودسرانه از قطره های چشمی استفاده نکنید چون باعث وابستگی می گردد. در این قطره ها مواد نگهدارنده است که باعث حساسیت و ناراحتی بیشتر چشمی می گردد. بنابراین بهترین راه شستن چشم هاست و برای استفاده از قطره حتما با چشم پزشک مشورت کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 12533

به "هشدار درباره شیوع عفونت های ویروسی چشم در فصل سرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره شیوع عفونت های ویروسی چشم در فصل سرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید