هشدار گروه های سودانی به عمرالبشیر درباره پیامدهای حالت فوق العاده

به گزارش مجله سلو بلاگ، گروه هایی که با نظام سودان درچارچوب روند گفت وگوی ملی وارد مذاکره شده بودند، با محکوم کردن برقراری حالت فوق العاده در این کشور اعلام کردند: این اقدام به روند گفت وگوی ملی مهر انتها زد و استبداد را جایگزین راهکارهای سیاسی کرد.

هشدار گروه های سودانی به عمرالبشیر درباره پیامدهای حالت فوق العاده

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رئیس جمهور سودان با منحل کردن دولت خارطوم و برکناری تمام استانداران این کشور، یک سال در سودان حالت فوق العاده اعلام نمود. وی، تمام استانداران جدید این کشور را از میان نظامیان انتخاب کرد. در همین حال، عمرالبشیر برای خاتمه دادن به تظاهرات در سودان، احزاب و گروه های معارض را به پیوستن به روند گفت وگوی ملی دعوت نموده است.

جبهه ملی برای تغییر یکی از تشکل های سیاسی در سودان است که احزاب و گروه های عضو این جبهه در روند گفت وگوی ملی شرکت دارند. این جبهه در واکنش به اعمال حالت فوق العاده در سودان با انتشار بیانیه ای اعلام نمود: اقدامات اخیر عمرالبشیر عملا مهر خاتمه به روند گفت وگوی ملی زد و استبداد را جایگزین راهکارهای سیاسی کرد.

به نوشته روزنامه سودان تریبون، در این بیانیه آمده است: در شرایط کنونی امکان بر پایی نشست گفت وگوی ملی وجود ندارد چرا که هیچ گونه فضایی برای آزادی بیان موجود نیست. در حقیقت ، برقراری حالت فوق العاده در کشور دهان ها را بست و احزاب و گروه های سیاسی را تحت فشار قرار داد. زیرا مقررات حالت فوق العاده بدون هیچ گونه استثنایی در حال اجراست. به همین دلیل ، شاهدیم، تعدادی از شخصیت های سیاسی و روزنامه نگاران کشور توسط ماموران امنیتی دستگیر شده اند.

این بیانیه با اشاره به اینکه استانداران جدید سودان همگی نظامی هستند و دیروز در برابر عمر البشیر سوگند یاد نموده اند، تاکید نمود: وجود این نظامیان نشان می دهد که طبقه سیاستمداران و جامعه مدنی از مشارکت در اداره امور کشور به گوشه ای رانده شده اند و به نظر می رسد سودان تا مدت نا مشخصی تحت حاکمیت نظامیان خواهد بود.

اتحادیه صنفی مهندسان که متشکل از پزشکان ، مهندسان و مدرسان است در کنار ائتلاف آزادی و تغییر (متشکل از22 حزب و گروه سیاسی معارض) با انتشار بیانیه ای ضمن مخالفت با اعمال حالت فوق العاده اعلام نمودند: به تظاهرات خود تا سرنگونی نظام عمرالبشیر ادامه خواهند داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 2973

به "هشدار گروه های سودانی به عمرالبشیر درباره پیامدهای حالت فوق العاده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار گروه های سودانی به عمرالبشیر درباره پیامدهای حالت فوق العاده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید