همدستی امارات با آمریکا در ایجاد هرج و مرج در عراق

به گزارش مجله سلو بلاگ، ائتلاف فتح در مجلس عراق با اعلام اینکه امارات در ایجاد هرج و مرج در عراق با آمریکا شریک است تاکید نمود مصطفی الکاظمی می تواند مصوبه مجلس درباره اخراج نظامیان آمریکایی را عملی کند.

همدستی امارات با آمریکا در ایجاد هرج و مرج در عراق

به گزارش به نقل از روزنامه القدس العربی، ائتلاف فتح در مجلس عراق به رهبری هادی العامری، به فراکسیون اکثریت مجلس که به نامزدی الکاظمی برای نخست وزیری عراق معترض هستند، اطمینان خاطر داد و گفت که الکاظمی با توافق اکثریت جریان های سیاسی روی کار آمده و می تواند مصوبه مجلس درباره اخراج نظامیان آمریکایی از عراق در دوره نخست وزیری خود را عملی کند.

حامد الموسوی، عضو ائتلاف فتح در نامه ای به گروه های مقاومت ضد آمریکایی در عراق که به شکل یک بیانیه منتشر شده است، برای آن ها دلیل اجماع نظر اکثریت شیعیان بر سر مامور شدن مصطفی الکاظمی به تشکیل کابینه جدید عراق را توضیح داد.

الموسوی در این نامه آورده است: پس از کوشش فراوان و بسیاری از چالش ها با نامزدی مصطفی الکاظمی برای نخست وزیری موافقت شد، زیرا همه فرزندان ملت شکیبا و مقاوم عراق توطئه های بی وقفه و چالش های روز افزون پیش روی عراق را می شناسند.

: ائتلاف دولت القانون 3 مرحله را برای تشکیل کابینه عراق برشمرد

دستیابی الحشد الشعبی به شواهد جدیدی از یاری های اقتصادی آمریکا به داعش

وی اضافه کرد: بر هیچ کسی در عراق پوشیده نیست که توطئه ها علیه این کشور بی وقفه ادامه دارد، چه از داخل توسط عمال و مزدوران و چه از خارج به وسیله قدرت های منطقه ای و بین المللی که به دنبال نابودی عراق و تغییر معادله حکومت در آن هستند.

این عضو مجلس عراق تاکید نمود: تازه ترین این توطئه ها که علیه عراق ناکام گذاشته شد کوشش برای نقض قانون اساسی به وسیله مامور شدن عدنان الزرفی برای تشکیل کابینه جدید عراق بود و در جریان آن هم کوشش می شد طی یک نقشه سنجیده در عراق هرج و مرج ایجاد گردد و رئیس جمهور و رئیس دادگاه فدرال عراق هم تحت فشار آمریکا در عملی کردن این نقشه شریک شده بودند.

الموسوی امارت را شریک فعال در این توطئه علیه عراق خواند و گفت: مانور هایی که در امارات برگزار می شد هم در راستای دخالت اماراتی ها در اجرای یک توطئه علیه عراق بود، اما این توطئه ناکام ماند و عواقب آن به سمت خودشان برگشت.

وی اضافه کرد: گروه های مقاومت ملی عراق تعهد بالای خود را به خویشتنداری و کشیده نشدن به سمت نقشه آمریکا برای ایجاد جنگ و هدف گیری مستقیم عراق و کشاندن این کشور و مردم آن به یک کشمکش ثابت کردند، زیرا آمریکا به وسیله ایجاد هرج و مرج در عراق به دنبال بهانه ای برای تقویت حضور نظامیان خود در خاک مقدس عراق بود و به همین دلیل هم سامانه های پاتریوت را در عراق مستقر کرد از همین رو امید بالای ما به تداوم خویشتنداری رزمندگان دلیر مقاومت است تا به کوشش های سیاسی برای اعمال حاکمیت بر عراق فرصت داده گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 20 خرداد 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 15344

به "همدستی امارات با آمریکا در ایجاد هرج و مرج در عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همدستی امارات با آمریکا در ایجاد هرج و مرج در عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید