هواوی به خودکفایی در تراشه سازی می رسد

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از گیزموچاینا، چین تصمیم دارد در حوزه تولید تراشه به خودکفایی برسد و از اتکا به کشورهای دیگر بکاهد. به همین دلیل هواوی به دستاوردهای مهمی رسیده است.

هواوی به خودکفایی در تراشه سازی می رسد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

طبق گزارشی جدید ساخت نخستین کارخانه تولید تراشه هواوی داخل چین به طور رسمی تکمیل شده است. پروژه مذکور در مساحت 208900 هزار مترمربع ساخته شده و در ووهان اپتیکز ولی سنتر قرار گرفته است.

این کارخانه بزرگترین مقر تحقیق و توسعه هواوی در بخش مرکزی چین به حساب می آید و واحدهای تولیدFAB و واحدهای پشتیبانی مختلفی را در بر گرفته است. همچنین این کارخانه به عنوان مرکز قابلیت های اپتیکال شرکت، مرکز تحقیق و توسعه پایانه هوشمند و برخی دیگر از فناوری های نوین هواوی به حساب می آید.

پس از تکمیل این پروژه نخستین کارخانه تولید تراشه هواوی درچین فعالیت تولیدی خود را آغاز می کند. به این ترتیب شرکت چینی مذکور می تواند زنجیره نیمه رسانای خود را از طراحی و تولید گرفته تا تست و بسته بندی را انجام دهد.

البته این تنها کارخانه هواوی در چین نیست. طبق گزارشی دیگر این شرکت تصمیم دارد یک کارخانه تولید تراشه دیگر در شانگهای نیز بسازد.

ساخت این کارخانه پس از آن انجام شد که آمریکا هواوی را در فهرست سیاه وزارت بازرگانی قرارداد و تحریم هایی را علیه این شرکت وضع کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 25920

به "هواوی به خودکفایی در تراشه سازی می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی به خودکفایی در تراشه سازی می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید