واکسن مدرنا وارد بازار میشود؟!

به گزارش مجله سلو بلاگ، دولت ایالات متحده امیدوار است با ورود محصول شرکت مدرنا، واکسن مورد احتیاج تعداد بیشتری از مردم ظرف ماه جاری میلادی ارائه گردد.

واکسن مدرنا وارد بازار میشود؟!

به دنبال عدم ابراز نگرانی کارشناسان نهاد مسئول دولت ایالات متحده از استفاده اضطراری از واکسن کووید19 ساخت شرکت مدرنا، این محصول یک گام دیگر به دریافت مجوز برای راهیابی به بازار نزدیک شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در مدارک مربوط به آنالیز های اداره غذا و داروی آمریکا در خصوص واکسن مدرنا، که روز سه شنبه منتشر شد، گفته می گردد زدن دو واحد از این واکسن در پیشگیری از ابتلا به کرونا بسیار مؤثر است و هیچ مشکل خاصی برای افراد بالای 18 سال مشاهده نشده است.

این مدارک برای آنالیز بیشتر در خصوص بی خطر بودن استفاده اضطراری از واکسن مدرنا، در نشست دیگری که قرار است روز پنجشنبه با حضور کارشناسان خارج از اداره غذا و داروی آمریکا برگزار گردد، آماده شده است.

شرکت فناوری زیستی مدرنا، مستقر در بوستون، پیشتر در دهم آذر ماه اعلام نموده بود که از سازمان های آمریکایی و اروپایی درخواست اخذ مجوز برای عرضه واکسن ویروس کرونای خود نموده است و در همین حال بریتانیا گفته است دو میلیون دوز بیشتر از این واکسن امیدبخش را خریداری نموده است.

واکسن مدرنا دومین واکسنی است که این نهاد بهداشتی دولت آمریکا مورد آنالیز قرار می دهد. نخستین واکسن آنالیز شده که توانست مجوز استفاده را بگیرد، ساخت شرکت فایزر و شریک آلمانی آن بایو ان تک بود، که هفته گذشته مجوز گرفت و توزیع آن از چند روز گذشته شروع شده است.

بیمارستان ها و مراکز درمانی سراسر ایالات متحده از روز دوشنبه عملیات مایه کوبی را برای گروهی که در صدر اولویت دریافت هستند، شروع کردند. کادر پزشکی و درمانی، و همچنین افراد ساکن در خانه های سالمندان، نخستین گروهی هستند که در آمریکا می توانند واکسن کووید19 را بزنند.

با این حال دولت ایالات متحده امیدوار است با ورود محصول شرکت مدرنا، واکسن مورد احتیاج تعداد بیشتری از مردم ظرف ماه جاری میلادی ارائه گردد. در نخستین دور توزیع واکسن فایزر، سه میلیون واحد از آن توزیع شده است، که برای هر نفر باید دو واحد استفاده گردد.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 26222

به "واکسن مدرنا وارد بازار میشود؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن مدرنا وارد بازار میشود؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید