وضعیت دردناک مبتلایان CF، عمر کوتاه بیماران ایرانی

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا مدرسی بعدازظهر دوشنبه در اولین نشست تخصصی بیماران CF گفت: این بیماران مظلوم تر از سایر بیمارانی هستند که بیشتر به چشم می آیند.

وضعیت دردناک مبتلایان CF، عمر کوتاه بیماران ایرانی

وی با اشاره به آمار 700 هزار بیمار CF در جهان اضافه کرد: پیش بینی می گردد این بیماری در ایران با توجه به ازدواج های فامیلی شیوع بیشتری داشته باشد.

رئیس هیات مدیره بنیاد علمی و خیریه CF گفت: این بیماران به دنبال ترشحات ریه و ایجاد التهاب و همچنین عفونت به تدریج ریه خود را از دست می دهند که این عارضه از بدو تولد آغاز شده و متوقف نمی گردد.

مدرسی با اعلام اینکه در سال 1960 در اروپا و آمریکا این بیماران شش سال بیشتر عمر نمی کردند ادامه داد: در حال حاضر سن این بیماران در آمریکا به 43 سال و در اروپا و کانادا به طور متوسط به 50 سال رسیده است در حالی که در ایران عمر بیماران به طور متوسط 8 تا 10 سال است.

به گفته مدرسی، این بیماران اکثرا در سنین کودکی و نوجوانی فوت می نمایند.

وی با اعلام اینکه 50 درصد بیماران CF بالای 18 سال سن دارند اضافه کرد: متاسفانه در ایران فقط 4 درصد این بیماران بالای 18 سال هستند.

مدرسی اضافه کرد: پیش بینی می گردد در حدود 2 هزار تا 2500 بیمار CF در کشور وجو داشته باشد.

رئیس هیات مدیره بنیاد علمی و خیریه CF با اشاره به اهمیت ویزیت بیماران که در آمریکا و اروپا دنبال می گردد، اضافه کرد: ما 5 سال است که این برنامه را در مرکز طبی بچه ها آغاز نموده ایم و توانسته ایم از دو سال قبل بین 7 تا 8 درصد به بیماران بالای 18 سال بیفزاییم که این آمار رضایت بخشی است.

وی در عین حال بر ضرورت حمایت دولت از بیماران CF تاکید نمود و گفت: متاسفانه داروهای این بیماران بسیار گران است و در زمانی که دلار سه هزار و 700 تومان بود درمان ایده آل یک بیماری CF در طول یک ماه با حمایت بیمه چهار میلیون و 500 هزار تومان هزینه داشت.

مدرسی همچنین به انجام کار فیزیوتراپی در بیماران CF اشاره نمود و گفت: این بیماران باید دو تا سه بار فیزیوتراپی شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آذر 1398 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 10050

به "وضعیت دردناک مبتلایان CF، عمر کوتاه بیماران ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضعیت دردناک مبتلایان CF، عمر کوتاه بیماران ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید