پاپ به کره شمالی می رود

به گزارش مجله سلو بلاگ، ایرنا نوشت: اسقف ارشد کره جنوبی امروز دوشنبه گفت پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های دنیا تمایل خود را برای ملاقات از کره شمالی ابراز داشته و با مردم دو کره که از جنگ 1950 -1953 از هم جدا شده اند اظهار همدردی نموده است.

پاپ به کره شمالی می رود

اسقف اعظم کره جنوبی به خبرگزاری یونهاپ گفت: پاپ این سخنان را هنگام ملاقات اخیر در واتیکان با لازاروس یو هیونگ سیک که رئیس اسقف دائجئون است بیان نموده و گفته است که مردم کره از 70 سال پیش زندگی جدا شده را تحمل می نمایند.

به گفته اسقف اعظم کره جنوبی، پاپ گفته است در صورت اتمام مقدمات مربوطه، از کره شمالی ملاقات خواهد نمود. پاپ پیش از این نیز ابراز تمایل نموده بود که از کره شمالی بازدید کند.

احتمال سفر پاپ به پیونگ یانگ در سال 2018 در میان فضای صلح ایجاد شده توسط سه اجلاس بین کره ای و یک ملاقات تاریخی بین رهبر کره شمالی کیم جونگ اون و دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا مورد توجه نهاده شد.

در اکتبر همان سال، مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی با احترام با پاپ تماس گرفت و از کیم هم دعوت کرد. پاپ در آن موقع گفت که اگر پیونگ یانگ برای او دعوت نامه رسمی بفرستد مایل است به کره شمالی سفر کند. کیم نیز همان زمان برای دعوت پاپ اظهار تمایل نموده بود اما این سفر انجام نشد.

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی پیشتر اعلام نموده بود که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به رییس جمهوری کره جنوبی گفته است اگر پاپ فرانسیس از پیونگ یانگ ملاقات کند، به اوخوش آمد خواهد گفت.

با این حال، از زمان اجلاس بدون توافق در هانوی در سال 2019 بین کیم و ترامپ، هیچ پیشرفت دیگری در مذاکرات دو کشور حاصل نشده است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 31485

به "پاپ به کره شمالی می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاپ به کره شمالی می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید